Zoekwoorden Onderzoek voor SEO: De Strategie die Nooit Verklapt Wordt

Dus je wilt hoger scoren in Google?

Tja, dan heb je inderdaad inzicht nodig in de zoektermen die jouw klanten gebruiken om straks jouw website te vinden.

Waar moet je dan op letten en hoe vind je de zoekwoorden die jouw concurrenten nog niet gevonden hebben?

In dit blog deel ik de manier waarop ik zoekwoorden onderzoek. Ik onthul de tool die ik gebruik die 93% van de SEO-ers vergeet te gebruiken en laat je zien hoe jij de zoekwoorden inzet om te domineren in Google.

Hoe jij betere zoekwoorden vindt dan welke SEO-expert dan ook

Het lijkt wel dat als het over zoekmachine optimalisatie gaat iedereen vergeet dat je bezoekers ergens verdacht veel op lijken. Deze vergeetachtigheid zorgt er voor dat er enorm veel kansen onbenut gelaten worden. Kansen die voor het oprapen liggen.

Zoekmachine optimalisatie gebeurt veelal achter de computer en wordt door veel online marketing bureaus technisch aangepakt. Tools worden ingezet, belangrijke informatie wordt overgeslagen en er heerst een grote stappen snel thuis strategie.

Dit is geen verwijt naar mijn collega’s in de online marketing. Iedereen werkt anders. Als online marketing psycholoog begrijp ik alleen niet dat het belangrijkste van online marketing, of welke andere vorm van marketing dan ook, vaak vergeten wordt.

Die bezoekers waar ik het net over had. Wist je dat die bezoekers net mensen zijn?

Dat het eigenlijk niet zomaar een cijfertje in je Google Analytics account is, maar iemand met een eigen wil en mening.

Klinkt logisch, toch?

En toch wordt in mijn ogen de krachtigste zoekwoorden tool 9 van de 10 keer overgeslagen. Ik zie het bij conculega’s, opdrachtgevers en kandidaten van de cursus seo teksten schrijven. Ze vergeten allemaal de krachtigste tool te gebruiken die er bestaat. De tool die jij nu al in huis hebt en als je hem slim gebruikt je een gigantische voorsprong gaat geven.

De Krachtigste Zoekwoorden Tool die (bijna) Nooit Gebruikt Wordt

De tool die ik je zo zal verklappen zal een groot verschil gaan maken. Geloof me.
Voordat ik de zoekwoorden tool onthul wil ik je meegeven dat je sowieso al de voorsprong te pakken hebt.

En wel om twee redenen.

  1. Je bent zo verstandig om deze handleiding te lezen 😉
  2. Je hebt branchekennis die andere niet hebben.

Wie heeft er meer verstand van jouw branche? Jij of ik?

Wie kent jouw klanten beter?

Ja, door al miljoenen zoekwoorden onderzocht en geanalyseerd te hebben weet ik via welke methodes, berekeningen en tools ik de beste zoekwoorden voor jou kan vinden. Maar dit lukt mij niet zonder jou.

Jouw branchekennis en kennis van je klanten vormen de basis van de krachtigste tool die de mens bezit.

Ons gezonde verstand.

Beetje flauw?

Geloof me, zet jouw gezonde verstand in op de manier zoals ik dat straks zal onthullen en je verslaat elke SEO goeroe in het vinden van de beste zoekwoorden.

Hoe je Met je Gezond Verstand de Beste Zoekwoorden Vindt en Elke SEO Goeroe Verslaat

Wat zijn eigenlijk de beste zoekwoorden?

De woorden waarop jij gevonden wilt worden in Google?

De namen van je producten of diensten?

Het volgende gaat allemaal zo logisch klinken. Zo logisch dat we het ook kunnen overslaan.

Jij hebt namelijk nu al enig idee of voorkeur voor zoekwoorden waar jij hoog mee in Google wilt staan.

Heb ik gelijk?

Dat lijstje met zoekwoorden die jij nu in je hoofd hebt zitten wordt vaak als input gebruikt voor het zoekwoorden onderzoek. Het lijstje wordt ingevuld bij verschillende zoekwoorden tools en klaar is ons onderzoek.

In principe niets mis mee. Deze methode wordt vaak gebruikt en je krijgt zo inderdaad inzicht in verschillende zoekwoorden.

Wat is dan het probleem?

Deze methode van het onderzoeken van zoekwoorden kan iedereen. Ik kan ook met mijn gezonde verstand een lijstje maken van zoekwoorden die relevant zijn voor jouw branche.
Maar dat gezonde verstand van jou kan nog veel meer en betere zoekwoorden vinden.

Dit is het moment waarop jij je eerste voorsprong gaat pakken.

Hoe je Met Gezond Verstand de Beste Zoekwoorden Vindt en elke SEO goeroe verslaatClick To Tweet

Schrijf zoveel mogelijk zoektermen op die je kunt bedenken. Schrijf alles, maar dan ook echt alles op.

Hoe meer jij je branchekennis en gezonde verstand benut, hoe betere zoekwoorden jij uiteindelijk zult vinden.

Sterker nog. Zelfs Google heeft een tijd geleden een update gelanceerd die de manier waarop Google met zoekwoorden omgaat drastisch heeft verandert.

Hoe beter jij je dus verdiept in je bezoekers, hoe beter jij uiteindelijk gevonden zal worden.Click To Tweet

Wat heeft Google verandert?

Hoe Google Tegenwoordig omgaat met zoekwoorden

Sinds de hummingbird update van Google kijkt Google niet alleen naar de zoekterm, maar ook naar de informatie die ze hebben van de zoeker.

Naast de context probeert Google zoveel mogelijk informatie te verzamelen over de zoeker. Zo zullen (straks) voor elke zoeker, onafhankelijk van de zoekterm, de getoonde resultaten anders zijn.

Nog niet helemaal duidelijk hoe de hummingbird omgaat met (sommige) zoekwoorden?

 

Zoektermen-Googlen

 

Zoekterm-Hummingbird-Update

Zie je dat Google steeds beter probeert te begrijpen wat je ingevulde zoekterm betekent en waar je precies naar op zoek bent?

Is dit dan het einde van het zoekwoorden tijdperk? Nee.

Wel dien je in je achterhoofd te houden dat Google blijft veranderen en steeds beter zal begrijpen waar jouw klanten nu echt naar op zoek zijn.

En wie kende jouw klanten ook al weer het beste?

Zorg dat jij die voorsprong pakt door je branchekennis en gezonde verstand in te zetten. Gebruik daarna de zoekwoorden hulpprogramma’s om je zoekwoorden onderzoek compleet te maken.

3 Hulpprogramma’s om je zoekwoorden te bepalen

Hoe je het ook went of keert, zonder objectieve data is je zoekwoorden onderzoek zinloos. Jij dient te weten hoe vaak een zoekwoord ingevuld wordt in Google en hoe groot jouw kans is om met jouw gekozen zoekwoord je concurrenten te verslaan.

Voordat we de zoekwoorden analyseren proberen we eerst een zo groot mogelijk database van mogelijke zoekwoorden te creëren.

Als je verstandig bent geweest heb je eerst je gezonde verstand gebruikt en al een grote lijst met mogelijke zoektermen gecreëerd.

Deze zoekwoorden gebruiken we als input voor de volgende zoekwoorden hulpprogramma’s;

  1. Google Keyword Planner
  2. Long Tail Pro
  3. Übersuggest
Gebruik deze 3 zoekwoorden tools, vind de beste zoekwoorden en kom bovenaan in GoogleClick To Tweet

Google Keyword Planner

Het maakt niet uit welk hulprogramma je gebruikt om je zoekwoorden te bepalen, de data komt altijd van Google.

Google is de enige die weet hoe vaak een bepaalde zoekterm in Google gebruik wordt. Hulpprogramma’s, naast de Keyword Planner, gebruik je alleen om nog sneller data te vinden of om informatie op te halen van de concurrentie.

Om de Keyword Planner te gebruiken heb je een Google Adwords account nodig.
Heb je nog geen Google Adwords account? Volg dan onderstaande stappen. Heb je al wel een Google Adwords account, ga dan direct verder met je zoekwoorden onderzoek.

Google Adwords account aanmaken

Een Google Adwords account aanmaken vereist enkele stappen. Als je voor het eerst een Adwords account aanmaakt zal het er op lijken alsof je direct een adverteer campagne opstart.

Maak je geen zorgen. Na het invullen van al je gegevens dien je eerst je campagne te starten voordat je pas echt begint met adverteren.

De Keyword Planner kun je gratis gebruiken. Ondanks dat je dus een campagne klaarzet, hoef je er niet voor te kiezen om de campagne ook echt te starten.

Het is puur een flauw marketingtrucje van Google om je te laten adverteren in Google.
Hoe je een Google Adwords account aanmaakt legt Pure-IM je uit:

Stap 1 Inloggen met je Google account

Google AdWords aanmaken kan enkel wanneer je een Google account bezit. Vervolgens kun je AdWords toevoegen aan je Google account.

Adwords-account-aanmakenStap 2 Een campagne maken

Het maakt niet uit wat je hier invult. Je wilt uiteindelijk geen echte campagne beginnen, maar enkel toegang krijg tot het zoekwoorden hulpprogramma van Google.

Adwords-Campagne-makenStap 3 Facturering

Vul hier alle benodigde gegevens in. Nogmaals, je hoeft pas te betalen als je daadwerkelijk een campagne start.

Facturatue-Google-AdwordsStap 4 Bevestig je gegevens

In stap 4 ontvang je van Google een bericht met daarin een bevestiging van de ingevulde gegevens.

Stap 5 Pauzeer je campagne

Nadat je akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden krijg je toegang tot je adwords account. Google zal nu aangeven dat het je advertentie zal keuren. Om er zeker van te zijn dat je geen kosten maakt, klik je op de campagne en vervolgens op onderbreken.

Adwords-Campagne-onderbrekenZo je hebt nu een Google Adwords account. Je kunt nu verder met stap 1.

Stap 1 – Ga naar de zoekwoordplanner

Als je eenmaal bent ingelogd op je Google Adwords account klik je in de bovenste balk op hulpprogramma’s > zoekwoordenplannerZoekwoorden-planner-Google

Stap 2 – Vind nieuwe zoektermen

We zijn nog niet bezig met het analyseren van onze zoekwoorden. Eerst willen we zoveel mogelijk zoekwoorden vinden en in ons overzicht verwerken.

Eerder heb ik je al geadviseerd om het beste hulpprogramma voor zoekwoorden te gebruiken.

Je gezonde verstand.

Zorg dat je eerst een grote lijst maakt met zoveel mogelijk zoekwoorden. Hoe beter jij jouw branchekennis inzet, hoe groter jouw kans is dat je zoekwoorden vindt waarmee je gemakkelijk de concurrentie verslaat.

Pak je lijst met zoekwoorden erbij en vul deze in bij het tabje “nieuwe zoekwoorden zoeken met een woordgroep, website of categorie”

in het veld “Uw product of service”Zoekwoorden-vinden-Keyword-Planner

Let op dat je bij targeting de volgende opties hebt geselecteerd:

• Alle locaties
• Alle talen
• Google

Stap 3 – Download alle zoekwoorden

Als je in de vorige stap je zoekwoorden hebt ingevuld krijg je van Google nieuwe zoekwoordsuggesties met bijbehorende data.

Op dit moment mag je nog even de data vergeten. We zijn nog bezig met het creëren van een zo’n groot mogelijke verzameling van zoekwoorden.

We willen namelijk nog lang niet stoppen. We zijn immers op zoek naar dat nieuwe goudmijntje voor jouw SEO strategie.

Exporteer-zoekwoord-Keyword-Planner
Klik op de knop downloaden om de gevonden zoekwoorden te exporteren naar een csv bestand. Dit bestand kun je later gebruiken als hoofdbestand om al je zoekwoorden in op te slaan.

Later zal ik je uitleggen hoe je dit csv bestand omzet in een handig zoekwoorden schema.

Long Tail Pro

Long Tail PRO is een betaald hulpprogramma voor je zoekwoorden onderzoek. Naast dat dit programma je helpt met het vinden van nieuwe zoekwoorden is er ook een optie om de concurrentie te analyseren.

Hoe werkt Long Tail Pro?

Stap 1 – Creëer een nieuw project

Zoekwoorden-hulpprogramma-LongTailProGeef het project een titel mee en vul de volgende velden in:

• Country – het land waar jij je SEO strategie op richt – in ons geval Nederland (Netherlands)
• Language – welke taal spreken je bezoekers? – in ons geval Nederlands (Dutch)
• Search Network – Waar wil jij de data uit halen – in ons geval Google

Stap 2 – Vind nieuwe zoekwoorden

Nieuwe-zoekwoorden-LongTailProAls je alle velden goed hebt ingevuld bij stap 1, klik je op de grote knop “Find Keywords” om maximaal 10 seed keywords in te vullen.

Gebruik in het begin vooral seed keywords zodat Long Tail Pro je kan helpen bij het vinden van Long Tail Keywords.

Long Tail Keywords zijn de zoekwoorden die je uiteindelijk het meest verkeer op je website zullen geven.

Wat zijn Seed Keywords?

Seed Keywords zijn je hoofd zoektermen. Het zijn de algemene zoekwoorden die iedereen wel kan verzinnen. Stel je verkoopt televisies. Een seed keyword zou dan televisie kunnen zijn. Een Long Tail zoekwoord wordt dan bijvoorbeeld Samsung HD Televisie 22 inch.

Wat zijn Long Tail Keywords?

Long Tail Keywords zijn de zoekwoorden die bestaan uit 3 of meer woorden. Gek genoeg richt iedereen zich tijdens de optimalisatie van hun website op de seed keywords, of anders gezegd, de short tail zoekwoorden.

Waarom is dat gek?

70% van alle Google gebruikers gebruikt 3 of meer woorden tijdens het zoeken.Click To Tweet

Tijdens je zoekwoorden onderzoek wil je deze long tail keywords vinden. Dit zijn de goudmijntjes in SEO land.

Later zal ik je vertellen waarom het goudmijntjes en hoe jij de beste zoekwoorden uitkiest die jou een snelle hoge positie in Google geven en meer omzet. Zonder dat jij je druk hoeft te maken om je concurrenten.

Stap 3 Vul je Google Keyword Planner gegevens inKeyword-Planner-LongTailPro

Stap 4 Exporteer de zoektermen naar een overzicht

Tijdens je zoekwoorden onderzoek is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk zoekwoorden verzameld om een slimme SEO strategie te kiezen.

Zoekwoorden-exporteren-LongTailProExporteer altijd de gevonden zoekwoorden in een overzicht zodat je alle data overzichtelijk en makkelijk bereikbaar houdt. Als je de Google Keyword planner al hebt gebruikt en je zoekwoorden hebt verwerkt in een overzicht, kopieer dan de zoekwoorden van Long Tail Pro in dit overzicht.

Stap 5 – Sorteer de tekst naar kolommen en maak je eigen zoekwoorden schema

Het bestand wat je hebt gecreëerd met Long Tail Pro dient nog opgemaakt te worden.
Selecteer de eerste kolom (klik op de A) en vervolgens op Gegevens

Overzicht-zoekwoorden
Klik nu op Tekst naar kolommen en kies de optie gescheiden

Gegevens-scheiden-excel
Klik op volgende en kies vervolgens de optie bij scheidingstekens: “Komma”

Gegevens-scheiden-excel-kommaKlik op “volgende” en vervolgens op “voltooien”

Alle kollommen zijn nu netjes gescheiden. Je kunt dit overzicht nu opslaan of de zoekwoorden kopiëren naar eerder opgeslagen overzicht.

Dit zoekwoorden hulpprogramma maakt gebruik van de Google Suggest functie. Deze zoekvoorspelling heeft Google in het leven geroepen om zoekers sneller hun informatie te laten vinden.

Wat Google zegt over zoekvoorspellingen:

“Zoekvoorspellingen worden gegenereerd door een volledig computergestuurd algoritme. Het algoritme heeft de volgende eigenschappen:

Het is gebaseerd op objectieve factoren, waaronder het aantal keren dat anderen naar een woord hebben gezocht.

Het is ontworpen om het volledige informatiebereik op het web te representeren. Hierdoor kunnen de zoekvoorspellingen u soms vreemd of verrassend voorkomen.”

Bron: Google Answers

Door gebruik te maken van Übersuggest kun je in een versneld tempo de zoekvoorspelling van je gekozen zoekwoord in kaart brengen.

Übersuggest

Gebruik bij dit hulpprogramma wederom eerst je seed keywords.

Stap 1 Vul je Seed Keyword in

Vul in het zoekveld je seed keyword in en selecteer welke bron, land en taal je wilt gebruiken voor je onderzoek. Klik vervolgens op suggest om de zoekwoorden op te halen.

Hulpprogramma-SuggestStap 2 – Selecteer de gevonden zoektermen

Selecteer de zoekwoorden die jij in je overzicht wilt verwerken en klik vervolgens op “View as text”

übersuggest
Stap 3 – Kopieer de zoektermen naar je overzicht

Na het klikken van “View as text” verschijnt er een pop-up met je geselecteerde zoekwoorden. Kopieer deze zoekwoorden en plak ze in je overzicht.

Keywords-SuggestAls het goed is heb je inmiddels een grote verzameling van zoekwoorden. Je bent dan ook bijna klaar met je zoekwoorden onderzoek.

Om je onderzoek af te ronden dienen we het overzicht aan te vullen met de data die Google ons geeft.

Om deze data inzichtelijk te maken maak je weer gebruik van de Keyword Planner van Google.

Hoe je de data uit de Keyword planner haalt zal ik je straks uitleggen. Eerst wil ik je nog behoeden voor een fout die keer op keer gemaakt wordt.

Voorkom deze fout – Geef je zoekwoorden sales kracht

Ik ben online marketing psycholoog. Net als elke andere marketeer heb ik maar 1 doel voor onze opdrachtgevers, meer omzet.

Nu heb ik al onthuld dat je met je gezonde verstand de meeste SEO goeroes en concurrenten achter je laat. Toch is er nog een stap die zal bepalen of jij echt gaat slagen met je zoekwoorden.

De koopintentie.

In mijn beginjaren heb ik websites gehad die ruim 15.000 bezoekers per maand genereerde.

Wat verdiende ik?

Een paar honderd euro per maand.

Ja, ik kreeg veel bezoekers. Alleen wel op de verkeerde zoekwoorden.

Waar het mij om gaat is dat je zoekwoorden wilt gebruiken waar op gezocht wordt. Maar dit is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat jij straks meer klanten krijgt.

Hoe doe je dit?

Stap 1 – Gebruik de woorden die van bezoekers klanten maken

Zoekwoorden die extra omzet opleveren zijn onder te verdelen in 2 categorieën. Voeg waar mogelijk extra woorden toe aan je bestaande zoekwoorden om ze extra sales kracht te geven.

Welke woorden kun je toevoegen?

Koop zoekwoorden

Koop zoekwoorden zijn de zoekopdrachten die mensen gebruiken vlak voordat zij een aankoop doen. Denk bijvoorbeeld aan de volgende zoekwoorden:

• Kopen
• Aanbieding
• Korting
• Laten ….
• Uitbesteden

Vul je zoekwoorden aan met koop zoekwoorden om zeer warme leads naar je website te trekken. Denk bijvoorbeeld aan SEO teksten laten schrijven of Online SEO cursus kopen.

Product zoekwoorden

Als iemand zoekt naar een specifiek product is het over het algemeen al verder in het koopproces. Het toevoegen van product zoekwoorden kan net dat ene verschil maken.
Product zoekwoorden zijn bijvoorbeeld:

• Ervaringen
• Reviews
• Beste
• Meest gekozen
• Vergelijken
• Merk of merk (Apple of Samsung)
• Vergelijken – Product A of Product B (Iphone 6 of Samsung galaxy s7)
• Goedkope
• Betaalbare

Stap 2 – Steel en leer van adverteerders en gebruik de beste keywords

Stel je betaalt 8 euro per klik. Dit betekent dat elke bezoeker je 8 euro kost. Wanneer is deze strategie dan effectief?

Precies.

Als jij per bezoeker meer dan 8 euro verdient.

Nu kunnen wij testen en in kaart brengen hoeveel jij per bezoeker verdient. Maar waarom zouden we niet gewoon de data gebruiken die er al beschikbaar is?

Om te kijken wat een adverteerder bereid is te betalen per klik kijk je in je Google Keyword Planner naar het “voorgestelde bod”

Voorgesteld-bod
Hoe je dat doet zal ik je straks onthullen.

Laten we eerst alle data verzamelen van je gevonden zoekwoorden.

De beste zoekwoorden bepalen met de data van Google

Je hebt al gebruik gemaakt van het zoekwoorden hulpprogramma van Google.
Nu gewoon we deze keyword tool nog een keer gebruiken.

Open je Google Adwords account en ga naar de zoekwoorden planner. Kies nu niet voor de eerste optie maar voor de optie “Gegevens en trends met betrekking tot zoekvolume ontvangen”

Zoekwoorden-data-KeywordPlannerKopieer de zoekwoorden die je in je eerdere onderzoek verzameld hebt en klik op “zoekvolume ophalen”.

Klik vervolgens op downloaden en download het excel overzicht.

Exporteer-zoekwoord-Keyword-PlannerJe hebt nu alle data in een overzicht. Naast het aantal zoekopdrachten zie je ook een kolom met de CPC (Kosten per klik) “Suggested bid”

Deze data kun je gebruiken om je een idee te geven over de koopintentie van de zoekwoorden. Hoe meer een adverteerder bereidt is te betalen hoe groter de kans is dat zij er geld mee verdienen. Of het moet een niet zo slimme adverteerder zijn 😉

De makkelijkste en snelste manier om de beste zoekwoorden te vinden Click To Tweet

Verander je zoekwoorden in een slimme zoekmachine marketing strategie

Dus je hebt hard gewerkt om de beste zoekwoorden te vinden.

Wat nu?

De eerste stap is om de zoekwoorden verder te analyseren.

1- Analyseer je zoekwoorden

Bij de zoekwoorden analyse is het belangrijk dat je de volgende gegevens analyseert:

• Het aantal zoekopdrachten
• De koopintentie
• De concurrentie

We hebben al onderzocht hoe vaak er op onze zoekwoorden wordt gezocht, wat de koopintentie is, maar weten nog niets over de concurrentie.

Lees daarom dit artikel over het analyseren van je zoekwoorden en kies de beste (en makkelijkste) zoekwoorden uit.

2- Verwerk je zoekwoorden op de juiste plekken

Niet alles wat er op jouw webpagina staat krijgt evenveel waarde mee van Google. Wil je uiteindelijk goed gaan scoren in Google verwerk je zoekwoorden dan op de volgende plekken:

• De titel van je pagina
• In je meta description
• In de kopjes
• In de bestandsnaam van je afbeeldingen
• In de URL van de pagina
• In de tekst

Lees hier verder als je echt bovenaan wilt komen in Google met je zoektermen.

3 – Schrijf krachtige SEO teksten en begin met bloggen

Het is onmogelijk om al jouw zoekwoorden te verwerken op je bestaande pagina’s. Daarom is het tijd dat jij begint met het schrijven van SEO teksten. SEO teksten zorgen ervoor dat jij op meerdere zoekwoorden gevonden kunt worden en in een razendsnel tempo het aantal bezoekers van je website verdubbelt.

Over het algemeen kun je zeggen dat de beste optimalisatie voor een website het leveren van kwalitatief hoogstaande inhoud (zogenaamde “content”) is in combinatie met een gedegen structuur.

Het delen van waardevolle content is zelfs zo effectief dat het volgens onderzoek beter werkt dan adverteren.

Waarom het schrijven van blogberichten zo succesvol is:

• 61% van de consumenten heeft weleens iets gekocht via een blogartikel
• 77% van de internetgebruikers leest blogartikelen
• 70% van de consumenten leert een bedrijf liever kennen via content dan via advertenties

Bedrijven die actief bloggen ontvangen gemiddeld 80% meer bezoekers op hun website en generen gemiddeld 126% meer leads. Wil je jouw zoekwoorden gebruiken voor je marketing strategie?

Begin dan met bloggen.

Ik help jou, kun je mij helpen?

Ik geloof echt dat jij met de strategieën en tips die ik net gedeeld heb betere zoekwoorden voor je website zult vinden.

Met alle plezier deel ik mijn strategieën en tips om jouw een betere positie op het internet te geven.

Het delen van content kost mij enorm veel tijd. Ik kan het dan ook enorm waarderen als je jouw reactie achterlaat en dit artikel deelt met je netwerk.

Niets motiveert mij meer om door te gaan met het delen van waardevolle content dan jouw reactie. Heb je wat gehad aan dit artikel, deel het dan ook met je netwerk.

2 reacties

  1. Dejo 17/01/2017
    • Sebastiaan 18/01/2017

Plaats een reactie

Begrippen Content Marketing Google Adwords
pakkende-titel
Wat 150.000 Titels ons geleerd hebben over een Pakkende Titel
Online Marketing Strategie
De Online Marketing Strategie voor meer klanten – 7 handige stappen
Keyword Analyse – Kies de Beste Zoekwoorden En Kom Bovenaan in Google
Linkbuilden
Long Tail Keywords Voor Een Hogere Positie In Google
8 SEO-tips voor een vindbare website in 2017
Keyword Analyse – Kies de Beste Zoekwoorden En Kom Bovenaan in Google
Neuromarketing
Hoe belangrijk is taalgebruik voor jouw webteksten?
Overtuig met een goed frame
Wat is framing? Maak een frame dat overtuigt.
Hersendelen-Marketing
3 Verschillende Breinen en Het Effect op Jouw Omzet
LinkedIn Twitter
Hoe werkt facebook? 6 tips hoe je jouw zakelijke Facebook pagina het best in kunt zetten!
Hoe-werkt-twitter-effectiever
Hoe Werkt Twitter en Hoe Zorg je Voor Meer Betrokkenheid?
Definitie Social Media
De Definitie van Social Media en Hoe jij er Succesvol Mee Omgaat