Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Zoekwoorden Onderzoek voor SEO: De strategie die nooit verklapt wordt

Sebastiaan Hendriks   |   12 reacties   |   Laatste aanpassing op: 10-07-2019   |   ,

Dus je wilt hoger scoren in Google?

Tja, dan heb je inderdaad inzicht nodig in de zoektermen die jouw klanten gebruiken om straks jouw website te vinden.

Waar moet je dan op letten en hoe vind je de zoekwoorden die jouw concurrenten nog niet gevonden hebben?

In dit blog deel ik de manier waarop ik zoekwoorden onderzoek. Ik onthul de tool die ik gebruik die 93% van de SEO-ers vergeet te gebruiken en laat je zien hoe jij de zoekwoorden inzet om te domineren in Google.

Liever ons de gaatjes in de markt laat vinden? bekijk de SEO-scan en succesplan.

Klaar om zelf de beste zoekwoorden te vinden? Lees dan snel verder.

Hoe jij betere zoekwoorden vindt dan welke SEO-expert dan ook

Het lijkt wel of als het over zoekmachine optimalisatie gaat iedereen vergeet dat je bezoekers ergens verdacht veel op lijken.

Deze vergeetachtigheid zorgt er voor dat er enorm veel kansen onbenut gelaten worden. Kansen die voor het oprapen liggen.

Zoekmachine optimalisatie gebeurt veelal achter de computer en wordt door veel online marketing bureaus technisch aangepakt. Tools worden ingezet, belangrijke informatie wordt overgeslagen en er heerst een ‘grote stappen snel thuis’ strategie.

Dit is geen verwijt naar mijn collega’s in de online marketing. Iedereen werkt anders. Als online marketing psycholoog begrijp ik alleen niet dat het belangrijkste van online marketing, of welke andere vorm van marketing dan ook, vaak vergeten wordt.

Die bezoekers waar ik het net over had. Wist je dat die bezoekers net mensen zijn?

Dat het eigenlijk niet zomaar een cijfertje in je Google Analytics account is, maar iemand met een eigen wil en mening.

Klinkt logisch, toch?

En toch wordt in mijn ogen de krachtigste zoekwoorden tool 9 van de 10 keer overgeslagen. Ik zie het bij concullega’s, opdrachtgevers en kandidaten van de cursus SEO teksten schrijven. Ze vergeten allemaal de krachtigste tool te gebruiken die er bestaat. De tool die jij nu al in huis hebt en die, als je hem slim gebruikt, jou een gigantische voorsprong gaat geven.

TIP! Bekijk ook de online SEO cursus

De Krachtigste Zoekwoorden Tool die (bijna) Nooit Gebruikt Wordt

Zoekwoorden voor SEO

De tool die ik je zo zal verklappen zal een groot verschil gaan maken. Geloof me.

Voordat ik de zoekwoorden tool onthul wil ik je meegeven dat je sowieso al de voorsprong te pakken hebt.

En wel om twee redenen.

  1. Je bent zo verstandig om deze handleiding te lezen ?
  2. Je hebt branchekennis die andere niet hebben.

Wie heeft er meer verstand van jouw branche?

Jij of ik?

Wie kent jouw klanten beter?

Ja, door al miljoenen zoekwoorden onderzocht en geanalyseerd te hebben weet ik via welke methodes, berekeningen en tools ik de beste zoekwoorden voor jou kan vinden. Maar dit lukt mij niet zonder jou.

Jouw branchekennis en kennis van je klanten vormen de basis van de krachtigste tool die de mens bezit.

Ons gezonde verstand.

Beetje flauw?

Geloof me, zet jouw gezonde verstand in op de manier zoals ik dat straks zal onthullen en je verslaat elke SEO goeroe in het vinden van de beste zoekwoorden.

Hoe je Met je Gezond Verstand de Beste Zoekwoorden Vindt en Elke SEO Goeroe Verslaat

Wat zijn eigenlijk de beste zoekwoorden?

De woorden waarop jij gevonden wilt worden in Google?

De namen van je producten of diensten?

Het volgende gaat allemaal zo logisch klinken. Zó logisch dat we het ook kunnen overslaan.

Jij hebt namelijk nu al enig idee of voorkeur voor zoekwoorden waar jij hoog mee in Google wilt staan.

Heb ik gelijk?

Dat lijstje met zoekwoorden die jij nu in je hoofd hebt zitten wordt vaak als input gebruikt voor het zoekwoorden onderzoek.

Het lijstje wordt ingevuld bij verschillende zoekwoorden tools en klaar is ons onderzoek.

In principe niets mis mee. Deze methode wordt vaak gebruikt en je krijgt zo inderdaad inzicht in verschillende zoekwoorden.

Wat is dan het probleem?

Deze methode van het onderzoeken van zoekwoorden kan iedereen. Ik kan ook met mijn gezonde verstand een lijstje maken van zoekwoorden die relevant zijn voor jouw branche.

Maar dat gezonde verstand van jou kan nog veel meer.

Dit is het moment waarop jij je eerste voorsprong gaat pakken.

Schrijf zoveel mogelijk zoektermen op die je kunt bedenken. Schrijf alles, maar dan ook echt alles op!

Hoe meer jij je branchekennis en gezonde verstand benut, des te betere zoekwoorden jij uiteindelijk zult vinden.

Sterker nog. Zelfs Google heeft een tijd geleden een update gelanceerd die de manier waarop Google met zoekwoorden omgaat drastisch heeft veranderd.

Wat heeft Google veranderd ?

Hoe Google Tegenwoordig omgaat met zoekwoorden

Sinds de Hummingbird update van Google kijkt Google niet alleen naar de zoekterm, maar ook naar de informatie die ze hebben van de zoeker.

Naast de context probeert Google zoveel mogelijk informatie te verzamelen over de zoeker. Zo zullen (straks) voor elke zoeker, onafhankelijk van de zoekterm, de getoonde resultaten anders zijn.

Nog niet helemaal duidelijk hoe de Hummingbird omgaat met (sommige) zoekwoorden?

 

Zoekwoorden Hummingbird

Zoekwoorden Google
Zie je dat Google steeds beter probeert te begrijpen wat je ingevulde zoekterm betekent en waar je precies naar op zoek bent?

Zoek jij 8*8 dan wil je niet de best geoptimaliseerde website vinden – Nee, je wilt het antwoord 64 hebben. Zoek jij naar het weer dan wil je liever direct weten of je jouw paraplu of korte broek mee moet nemen.

Is dit dan het einde van het zoekwoorden tijdperk? Nee.

Wel dien je in je achterhoofd te houden dat Google blijft veranderen en steeds beter zal begrijpen waar jouw klanten nu echt naar op zoek zijn.

En wie kende jouw klanten ook al weer het beste?

Zorg dat jij die voorsprong pakt door je branchekennis en gezonde verstand in te zetten. Gebruik daarna de zoekwoorden hulpprogramma’s om je zoekwoorden onderzoek compleet te maken.

Zoekwoorden bepalen: Het gevaar van Keyword Cannabalization

Sta je op het punt om nieuwe content te schrijven? Dan doe je er verstandig aan vooraf zorgvuldig je zoekwoorden te bepalen. Dat heb je net wel geleerd.

Maar hoe voorkom je dan dat je de verkeerde zoekwoorden kiest?

Met het schrijven van meerdere blogs of pagina’s gericht op gelijke onderwerpen en zoekwoorden creëer je interne concurrentie waar zowel Google als je bezoekers van in de war raken.

Deze vorm van concurrentie staat beter bekend als keyword cannibalization en is te voorkomen aan de hand van enkele simpele stappen.

3 Hulpprogramma’s om je zoekwoorden te bepalen

Hoe je het ook wendt of keert, zonder objectieve data is je zoekwoorden onderzoek zinloos. Jij dient te weten hoe vaak een zoekwoord ingevuld wordt in Google en hoe groot jouw kans is om met jouw gekozen zoekwoord je concurrenten te verslaan.

Voordat we de zoekwoorden analyseren proberen we eerst een zo groot mogelijke database van mogelijke zoekwoorden te creëren.

Als je verstandig bent geweest heb je eerst je gezonde verstand gebruikt en al een grote lijst met mogelijke zoektermen gecreëerd.

Deze zoekwoorden gebruiken we als input voor de volgende zoekwoorden hulpprogramma’s;

  • Google Keyword Planner
  • Long Tail Pro
  • Übersuggest

Google Keyword Planner

Keyword Planner

Het maakt niet uit welk hulprogramma je gebruikt om je zoekwoorden te bepalen, de data komt altijd van Google.

Google is de enige die weet hoe vaak een bepaalde zoekterm in Google gebruikt wordt. Hulpprogramma’s, naast de Keyword

Planner, gebruik je alleen om nog sneller data te vinden of om informatie op te halen van de concurrentie.

Om de Keyword Planner te gebruiken heb je een Google Adwords account nodig.

Heb je nog geen Google Adwords account? Maak dan eerst een Google Account.

Google Adwords account aanmaken

Een Google Adwords account aanmaken vereist enkele stappen. Als je voor het eerst een Adwords account aanmaakt zal het er op lijken alsof je direct een adverteer campagne opstart.

Maak je geen zorgen. Na het invullen van al je gegevens dien je eerst je campagne te starten voordat je echt begint met adverteren.

De Keyword Planner kun je gratis gebruiken. Ondanks het feit dat je dus een campagne klaarzet, hoef je er niet voor te kiezen om de campagne ook echt te starten.

Het is puur een flauw marketingtrucje van Google om je te laten adverteren in Google.

Leestip! Ontdek 14 veelgemaakte fouten, waardoor je niet gevonden wordt in Google!

Vind nieuwe zoektermen

We zijn nog niet bezig met het analyseren van onze zoekwoorden. Eerst willen we zoveel mogelijk zoekwoorden vinden en in ons overzicht verwerken.

Eerder heb ik je al geadviseerd om het beste hulpprogramma voor zoekwoorden te gebruiken.

Je gezonde verstand.

Zorg dat je eerst een grote lijst maakt met zoveel mogelijk zoekwoorden. Hoe beter jij jouw branchekennis inzet, hoe groter jouw kans is dat je zoekwoorden vindt waarmee je gemakkelijk de concurrentie verslaat.

Pak je lijst met zoekwoorden erbij en vul deze in bij het tabje “nieuwe zoekwoorden zoeken met een woordgroep, website of categorie
in het veld “Uw product of service”
Zoekwoorden vinden

Let op dat je bij targeting de volgende opties hebt geselecteerd:

  • Alle locaties
  • Alle talen
  • Google

Download alle zoekwoorden

Als je in de vorige stap je zoekwoorden hebt ingevuld krijg je van Google nieuwe zoekwoordsuggesties met bijbehorende data.

Op dit moment mag je nog even de data vergeten. We zijn nog bezig met het creëren van een zo’n groot mogelijke verzameling zoekwoorden.

We willen namelijk nog lang niet stoppen. We zijn immers op zoek naar dat nieuwe goudmijntje voor jouw SEO strategie.

Download zoekwoorden

 

Klik op de knop downloaden om de gevonden zoekwoorden te exporteren naar een CSV bestand. Dit bestand kun je later gebruiken als hoofdbestand om al je zoekwoorden in op te slaan.

Later zal ik je uitleggen hoe je dit CSV bestand omzet in een handig zoekwoorden schema.

Long Tail Pro

Long Tail PRO is een betaald hulpprogramma voor je zoekwoorden onderzoek. Naast dat dit programma je helpt met het vinden van nieuwe zoekwoorden is er ook een optie om de concurrentie te analyseren.

Hoe werkt Long Tail Pro?

#1 Creëer een nieuw project

Keyword Long Tail

Geef het project een titel mee en vul de volgende velden in:

  • Country – het land waar jij je SEO strategie op richt
  • Language – welke taal spreken je bezoekers?
  • Search Network – Waar wil jij de data uit halen

#2 Vind nieuwe zoekwoorden

Vind-long-tail-keywords

Als je alle velden goed hebt ingevuld bij stap 1, klik je op de grote knop “Find Keywords” om maximaal 10 seed keywords in te vullen.

Gebruik in het begin vooral seed keywords zodat Long Tail Pro je kan helpen bij het vinden van de beste zoekwoorden.

Wat zijn Seed Keywords?

Seed Keywords zijn je hoofdzoektermen. Het zijn de algemene zoekwoorden die iedereen wel kan verzinnen. Stel je verkoopt televisies. Een Seed Keyword zou dan televisie kunnen zijn. Een Long Tail zoekwoord wordt dan bijvoorbeeld Samsung HD Televisie 22 inch.

Wat zijn Long Tail Keywords?

Long Tail Keywords zijn de zoekwoorden die bestaan uit meer woorden. Gek genoeg richt iedereen zich tijdens de optimalisatie van hun website op de Seed Keywords, of anders gezegd, de Short Tail zoekwoorden.

Waarom is dat gek?

Tijdens je zoekwoorden onderzoek wil je deze long tail keywords vinden. Dit zijn de goudmijntjes in SEO land.

Later zal ik je vertellen waarom het goudmijntjes zijn en hoe jij de beste zoekwoorden uitkiest.

#3 Vul je Google Keyword Planner gegevens in

Google Account

#4 Exporteer de zoektermen naar een overzicht

Tijdens je zoekwoorden onderzoek is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk zoekwoorden verzamelt om een slimme SEO strategie te kiezen.

Exporteer altijd de gevonden zoekwoorden in een overzicht zodat je alle data overzichtelijk en makkelijk bereikbaar houdt. Als je de Google Keyword planner al hebt gebruikt en je zoekwoorden hebt verwerkt in een overzicht, kopieer dan de zoekwoorden van Long Tail Pro in dit overzicht.

Exporteer zoekwoorden

#5 Sorteer de tekst naar kolommen en maak je eigen zoekwoorden schema

Het bestand dat je hebt gecreëerd met Long Tail Pro dient nog opgemaakt te worden.
Selecteer de eerste kolom (klik op de A) en vervolgens op “Gegevens” en dan op “Tekst naar kolommen”.

Zoekwoorden overzicht in excel

Kies de optie gescheiden

Zoekwoorden scheiden
Klik op volgende en kies vervolgens de optie bij scheidingstekens: “Komma”

Kolommen Keywords
Klik op “volgende” en vervolgens op “voltooien”

Alle kollommen zijn nu netjes gescheiden. Je kunt dit overzicht nu opslaan of de zoekwoorden kopiëren naar een eerder opgeslagen overzicht.

Let op! Ben jij een ondernemer en heb je weinig tijd om bezig te zijn met SEO? Ontdek dan dit SEO stappenplan, om toch te scoren in Google!

Übersuggest

Gebruik bij dit hulpprogramma wederom eerst je Seed Keywords

#1 Vul je Seed Keyword in

Vul in het zoekveld je Seed Keyword (hoofd zoekwoord) in en selecteer welke bron, land en taal je wilt gebruiken voor je onderzoek. Klik vervolgens op suggest om de zoekwoorden op te halen.

Google-suggest-tool

#2 Selecteer de gevonden zoektermen

Selecteer de zoekwoorden die jij in je overzicht wilt verwerken en klik vervolgens op “View as text”

Selecteer zoekwoorden

#3 Kopieer de zoektermen naar je overzicht

Klik nu op het tabje “Keywords selected” en daarna op view as text.

Keyword-Uber

Na het klikken op de knop “View as text” verschijnt er een pop-up met al jouw zoekwoorden. Kopieer deze zoekwoorden en plak deze allemaal in een overzicht.

Als het goed is heb je inmiddels een grote verzameling van zoekwoorden. Je bent dan ook bijna klaar met je zoekwoorden onderzoek.

Om je onderzoek af te ronden dienen we het overzicht aan te vullen met de data die Google ons geeft.

Om deze data inzichtelijk te maken maak je weer gebruik van de Keyword Planner van Google.

Hoe je de data uit de Keyword planner haalt zal ik je straks uitleggen. Eerst wil ik je nog behoeden voor een fout die keer op keer gemaakt wordt.

Voorkom deze fout – Geef je zoekwoorden sales kracht

Ik ben online marketing psycholoog. Net als elke andere marketeer heb ik maar 1 doel voor onze opdrachtgevers, meer omzet.

Nu heb ik al onthuld dat je met je gezonde verstand de meeste SEO goeroes en concurrenten achter je laat. Toch is er nog een stap die zal bepalen of jij echt gaat slagen met je zoekwoorden.

De koopintentie.

In mijn beginjaren heb ik websites gehad die ruim 15.000 bezoekers per maand genereerde.

Wat verdiende ik?

Een paar honderd euro per maand.

Ja, ik kreeg veel bezoekers. Alleen wel op de verkeerde zoekwoorden.

Waar het mij om gaat is dat je zoekwoorden wilt gebruiken waar op gezocht wordt. Maar dit is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat jij straks meer klanten krijgt.

Hoe doe je dit?

A – Gebruik de woorden die van bezoekers klanten maken

Zoekwoorden die extra omzet opleveren zijn onder te verdelen in 2 categorieën. Voeg daar waar mogelijk is extra woorden toe aan je bestaande zoekwoorden om ze extra sales kracht te geven.

Welke woorden kun je toevoegen?

Koop zoekwoorden

Koop zoekwoorden zijn de zoekopdrachten die mensen gebruiken vlak voordat zij een aankoop doen. Denk bijvoorbeeld aan de volgende zoekwoorden:

  • Kopen
  • Aanbieding
  • Korting
  • Laten ….
  • Uitbesteden

Vul je zoekwoorden aan met koop zoekwoorden om zeer warme leads naar je website te trekken. Denk bijvoorbeeld aan SEO teksten laten schrijven of Online SEO cursus kopen.

Product zoekwoorden

Als iemand zoekt naar een specifiek product is diegene over het algemeen al verder in het koopproces. Het toevoegen van product zoekwoorden kan net dat ene verschil maken.

Product zoekwoorden zijn bijvoorbeeld:

  • Ervaringen
  • Reviews
  • Beste
  • Meest gekozen
  • Vergelijken
  • Merk of merk (Apple of Samsung)
  • Vergelijken – Product A of Product B (Iphone 6 of Samsung galaxy s7)
  • Goedkope
  • Betaalbare

B – Steel en leer van adverteerders en gebruik de beste keywords

Stel je betaalt 8 euro per klik. Dit betekent dat elke bezoeker je 8 euro kost. Wanneer is deze strategie dan effectief?

Precies.

Als jij per bezoeker meer dan 8 euro verdient.

Nu kunnen wij testen en in kaart brengen hoeveel jij per bezoeker verdient. Maar waarom zouden we niet gewoon de data gebruiken die al beschikbaar is?

Om te kijken wat een adverteerder bereid is te betalen per klik kijk je in je Google Keyword Planner naar het “voorgestelde bod”
Voorgesteld bod zoekwoorden

Hoe je dat doet zal ik je straks onthullen.

Laten we eerst alle data verzamelen van je gevonden zoekwoorden.

De beste zoekwoorden bepalen met de data van Google

Je hebt al gebruik gemaakt van het zoekwoorden hulpprogramma van Google.
Nu gewoon we deze Keyword tool nog een keer gebruiken.

Open je Google Adwords account en ga naar de zoekwoorden planner. Kies nu niet voor de eerste optie maar voor de optie “Gegevens en trends met betrekking tot zoekvolume ontvangen”
Gegevens zoekwoorden

Kopieer de zoekwoorden die je in je eerdere onderzoek verzameld hebt en klik op “zoekvolume ophalen”.

Klik vervolgens op downloaden en download het excel overzicht.

Download zoekwoorden

Je hebt nu alle data in een overzicht. Naast het aantal zoekopdrachten zie je ook een kolom met de CPC (Kosten per klik) “Suggested bid”

Deze data kun je gebruiken om je een idee te geven over de koopintentie van de zoekwoorden. Hoe meer een adverteerder bereid is te betalen hoe groter de kans is dat zij er geld mee verdienen. Of het moet een niet zo slimme adverteerder zijn ?

Verander je zoekwoorden in een slimme zoekmachine marketing strategie

Dus je hebt hard gewerkt om de beste zoekwoorden te vinden.

Wat nu?

De eerste stap is om de zoekwoorden verder te analyseren.

1- Analyseer je zoekwoorden

Bij de zoekwoorden analyse is het belangrijk dat je de volgende gegevens analyseert:

  • Het aantal zoekopdrachten
  • De koopintentie
  • De concurrentie

We hebben al onderzocht hoe vaak er op onze zoekwoorden wordt gezocht, wat de koopintentie is, maar weten nog niets over de concurrentie.

Lees daarom dit artikel over het analyseren van je zoekwoorden en kies de beste (en makkelijkste) zoekwoorden uit.

2- Verwerk je zoekwoorden op de juiste plekken

Niet alles wat er op jouw webpagina staat krijgt evenveel waarde mee van Google. Wil je uiteindelijk goed gaan scoren in Google verwerk je zoekwoorden dan op de volgende plekken:

  • De titel van je pagina
  • In je meta description
  • In de kopjes
  • In de bestandsnaam van je afbeeldingen
  • In de URL van de pagina
  • In de tekst

Lees hier verder als je echt bovenaan wilt komen in Google met je zoektermen.

3 – Schrijf krachtige SEO teksten en begin met bloggen

Het is onmogelijk om al jouw zoekwoorden te verwerken op je bestaande pagina’s. Daarom is het tijd dat jij begint met het schrijven van SEO teksten. SEO teksten zorgen ervoor dat jij op meerdere zoekwoorden gevonden kunt worden en in een razendsnel tempo het aantal bezoekers van je website verdubbelt.

Over het algemeen kun je zeggen dat de beste optimalisatie voor een website het leveren van kwalitatief hoogstaande inhoud (zogenaamde “content”) is in combinatie met een gedegen structuur.

Het delen van waardevolle content is zelfs zo effectief dat het volgens onderzoek beter werkt dan adverteren.

Waarom het schrijven van blogberichten zo succesvol is:

  • 61% van de consumenten heeft weleens iets gekocht via een blogartikel
  • 77% van de internetgebruikers leest blogartikelen
  • 70% van de consumenten leert een bedrijf liever kennen via content dan via advertenties

Bedrijven die actief bloggen ontvangen gemiddeld 80% meer bezoekers op hun website en generen gemiddeld 126% meer leads. Wil je jouw zoekwoorden gebruiken voor je marketing strategie?

Begin dan met bloggen en zorg voor een sterke content strategie.

Ik help jou, kun je mij helpen?

Ik geloof echt dat jij met de strategieën en tips die ik net gedeeld heb betere zoekwoorden voor je website zult vinden.

Met alle plezier deel ik mijn strategieën en tips om jouw een betere positie op het internet te geven.

Het delen van content kost mij enorm veel tijd. Ik kan het dan ook enorm waarderen als je jouw reactie achterlaat en dit artikel deelt met je netwerk.

Niets motiveert mij meer om door te gaan met het delen van waardevolle content dan jouw reactie.

Deel met jouw netwerk

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Bekijk ons online marketing advies

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Bekijk ons online marketing advies

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Sebastiaan Hendriks

Sebastiaan is de strategisch partner van opdrachtgevers en verslaafd aan zijn notitieblokken. De mooiste ideeën ontstaan bij Sebastiaan spontaan. Sebas is dan ook het stuiterballetje op kantoor. De marketeer die nooit stil zit, doorslaat in de cursussen, boeken en blogs die hij volgt en gek is van de psychologie.

12 reacties

  1. Dejo op 11/10/2017 om 14:55

    Goed verhaal Sebastiaan! Wij zijn op dit moment ook bezig met een Adwords campagne. Echter geeft jouw informatie ons weer nieuwe inzichten en is er nog wel wat werk te verrichten, maar we zijn op de goede weg. Dank!

    • Sebastiaan op 11/10/2017 om 14:56

      Dejo, bedankt voor je reactie en graag gedaan. Altijd leuk om te horen als ondernemers wat hebben aan onze tips. Denk ook aan de kwaliteitsscore van Google Adwords zodat je niet teveel per klik betaalt.

  2. Matthew op 07/02/2018 om 09:16

    Bedankt voor deze handige lijst, ik ga er ook maar eens mee aan de slag! – Matthew

    • IMGemak op 07/02/2018 om 16:13

      Graag gedaan Matthew

  3. Chantal op 06/05/2018 om 23:55

    Tof artikel! Ga ik delen 😉

  4. Nathalie op 16/05/2018 om 14:13

    Hoi Sebastiaan,
    informatief artikel, dankjewel. Ik heb nog wel een vraagje over de google adwords zoekwoordplanner. Sinds ik een eigen website heb kan ik niet meer gebruik maken van de planner, en kom ik elke keer bij een invulveld terecht voor een adwordscampagne als ik inlog bij adwords. Ik begrijp uit jouw artikel dat je alles (inclusief betalingsgegevens) kunt invullen zonder dat deze van start gaat? Want het lijkt erop zodra ik mijn creditcardgegevens invul dat ik inderdaad een campagne heb.. Dat wil ik niet, dus daarom durf ik mijn gegevens niet in te vullen. Wel wil ik graag de zoekwoordplanner weer kunnen gebruiken. Is het zeker weten veilig?

    • Sebastiaan Hendriks op 21/05/2018 om 12:38

      Bedankt voor je reactie Nathalie. Google maakt het inderdaad wel een beetje spannend. Bij het aanmaken van je account krijg je echt het gevoel dat je een campagne opzet. Als je alles hebt ingesteld en de campagnes pauzeert beloof ik je dat je de tool vervolgens de rest van je leven gratis kunt gebruiken. Mocht je er echt geen goed gevoel bij hebben dan kun je ook altijd uitwijken naar andere zoekwoorden programma’s.

  5. Maan op 27/08/2018 om 16:39

    Sebastiaan bedankt! Ik begin het SEO meer te begrijpen. Snapte er niks van.

  6. Jan op 01/11/2018 om 11:21

    Ik heb overal op het internet gezocht naar een antwoord op de volgende vraag, maar ik kan geen antwoord vinden. Stel je wilt in Utrecht en Amsterdam hoog staan met zoekwoord “XYZ”.
    Je hebt daarom pagina over Amsterdam en gaat over “XYZ Amsterdam” en een pagina over Utrecht en bevat het zoekterm “XYZ Utrecht”. Deze pagina’s staan helaas niet in top 10 van Google.
    Wat in top 10 staat, is de homepagina die 1 keer het woord “XYZ Amsterdam” bevat. Dit zoekwoord op de homepagina is een link naar de pagina over Amsterdam.
    De pagina over Amsterdam heeft het zoekwoord ” XYZ Amsterdam” in de URL, H1, H2, teksten (density 2%) en afbeeldingen. Toch is deze pagina niet te vinden in Google.
    Hoe zorg ik dat de pagina over Amsterdam hoog scoort met het zoekwoord “XYZ Amsterdam”?

    • IMGemak op 15/11/2018 om 16:26

      Lokaal goed gevonden worden en blijven zal steeds lastiger worden. Google is heel goed in staat om te achterhalen (zeker wanneer je een Google bedrijfspagina hebt) waar het bedrijf gevestigd is. Hoe goed je pagina ook geoptimaliseerd is, heb je geen vestiging in de desbetreffende plaats, om welke reden zou Google je dan een goede positie (moeten) geven?

Laat een reactie achter