Hoe maak je een Instagram Account aan?
Je wilt beginnen met Instagram. Nu nog een account aanmaken. Maar waar moet je beginnen en met welke zaken dien je rekening te houden?
Volg dit stappenplan en ook jij ontvangt binnen de kortste keren ‘likes’.
Een Instagram account aanmaken op de pc
Instagram wordt voornamelijk op mobiele telefoons gebruikt, maar wil jij liever je account aanmaken via je computer, ga dan naar instagram.com en klik op ‘Registreer je dan’.
Een Instagram account aanmaken op je mobiel of tablet
Download de Instagram app op je telefoon of tablet. Androidgebruikers gaan naar de Play Store en Applegebruikers kunnen in de App Store terecht. Na het voltooien van het downloaden start je de Instagram applicatie.
Nadat je de Instagramapplicatie opstart, verschijnt het inlogscherm. Vanuit dit scherm maak je een nieuw inlogaccount. Om het account te starten tap je op de tekst ‘Registreer je’.
De hierop volgende schermen laten je het account instellen op jouw specifieke wensen. Tijdens de setup wordt om een profielnaam en een Instagram biografie gevraagd, deze kun je op een later tijdstip altijd aanpassen. Steek er tijdens het aanmaken van je account niet te veel tijd in.
Wat kies je als jouw Instagram profielnaam?
Voor het instellen van een profielnaam op Instagram zijn meerdere manieren mogelijk. De ene manier is beter dan de ander, maar dat ligt aan een aantal details.
Laat ik een aantal voorbeelden geven.
Stel: je bent de eigenaar van het sportmerk Nike. Goede profielnamen voor dit Instagramaccount zijn ‘Nike’, ‘Nike sport’ of wellicht ‘Nike sneakers’. Welke kun je volgens jou het beste gebruiken?
Mijn gok is dat je ‘Nike’ zult zeggen. Heb ik gelijk?
Het feit is dat alle drie deze profielnamen even goed zijn. Het enige verschil tussen deze drie namen is de manier hoe je jouw berichten naar buiten moet brengen om het meeste succes op Instagram te behalen.
Op het profiel van Nike kun je vrijwel alle berichten posten die ook maar iets met het merk te maken hebben. Het profiel Nike sport spreekt een niche aan. Je moet daarom rekening houden met jouw nichemarketing en juist hierdoor is het belangrijk een goede keuze te maken welk type bericht je plaatst.
Je zult op dit account voornamelijk volgers krijgen die affiniteit met sport hebben en daarnaast benieuwd zijn naar de ontwikkelingen van jouw merk op dit gebied.
Het punt dat ik probeer te maken lijkt me al duidelijk, maar om het lijstje compleet te maken een uitleg over het laatste account.
Met het account Nike sneakers sla je als sneakermerk een flater wanneer je adverteert met Nike kleding. Hiermee sla je de plank volledig mis richting jouw doelgroep en is de kans groot dat jouw volgers het als onnodige informatie zien, met als gevolg een sterke daling of grote fluctuatie in jouw volgersaantal.
Het kiezen van een profielnaam werkt op dezelfde manier wanneer jij zelf adverteert met producten van anderen. Wanneer jouw profielpagina gericht is op sneakers, zul je niet moeten adverteren met regenlaarzen.
Logisch toch?
Nu je weet hoe je jouw profielnaam zo efficiënt mogelijk kiest, is het de beurt om jouw perfecte Instagram profielfoto te plaatsen en te werken aan meer Instagram volgers.