Speel niet langer verstoppertje met de klanten die je zoeken

Iedere woensdag om 12:00 een nieuwe online marketing hack gratis in je inbox.

Instagram Account aanmaken

Maak in een paar simpele stappen je eigen instagram account.

Hoe maak je een Instagram Account aan?

Je wilt beginnen met Instagram. Nu nog een account aanmaken. Maar waar moet je beginnen en met welke zaken dien je rekening te houden?

Volg dit stappenplan en ook jij ontvangt binnen de kortste keren ‘likes’.

Een Instagram account aanmaken op de pc

Instagram wordt voornamelijk op mobiele telefoons gebruikt, maar wil jij liever je account aanmaken via je computer, ga dan naar instagram.com en klik op ‘Registreer je dan’.

Een Instagram account aanmaken op je mobiel of tablet

Download de Instagram app op je telefoon of tablet. Androidgebruikers gaan naar de Play Store en Applegebruikers kunnen in de App Store terecht. Na het voltooien van het downloaden start je de Instagram applicatie.

Nadat je de Instagramapplicatie opstart, verschijnt het inlogscherm. Vanuit dit scherm maak je een nieuw inlogaccount. Om het account te starten tap je op de tekst ‘Registreer je’.

De hierop volgende schermen laten je het account instellen op jouw specifieke wensen. Tijdens de setup wordt om een profielnaam en een Instagram biografie gevraagd, deze kun je op een later tijdstip altijd aanpassen. Steek er tijdens het aanmaken van je account niet te veel tijd in.

Wat kies je als jouw Instagram profielnaam?

Voor het instellen van een profielnaam op Instagram zijn meerdere manieren mogelijk. De ene manier is beter dan de ander, maar dat ligt aan een aantal details.

Laat ik een aantal voorbeelden geven.

Stel: je bent de eigenaar van het sportmerk Nike. Goede profielnamen voor dit Instagramaccount zijn ‘Nike’, ‘Nike sport’ of wellicht ‘Nike sneakers’. Welke kun je volgens jou het beste gebruiken?

Mijn gok is dat je ‘Nike’ zult zeggen. Heb ik gelijk?

Het feit is dat alle drie deze profielnamen even goed zijn. Het enige verschil tussen deze drie namen is de manier hoe je jouw berichten naar buiten moet brengen om het meeste succes op Instagram te behalen.

Op het profiel van Nike kun je vrijwel alle berichten posten die ook maar iets met het merk te maken hebben. Het profiel Nike sport spreekt een niche aan. Je moet daarom rekening houden met jouw nichemarketing en juist hierdoor is het belangrijk een goede keuze te maken welk type bericht je plaatst.

Je zult op dit account voornamelijk volgers krijgen die affiniteit met sport hebben en daarnaast benieuwd zijn naar de ontwikkelingen van jouw merk op dit gebied.

Het punt dat ik probeer te maken lijkt me al duidelijk, maar om het lijstje compleet te maken een uitleg over het laatste account.

Met het account Nike sneakers sla je als sneakermerk een flater wanneer je adverteert met Nike kleding. Hiermee sla je de plank volledig mis richting jouw doelgroep en is de kans groot dat jouw volgers het als onnodige informatie zien, met als gevolg een sterke daling of grote fluctuatie in jouw volgersaantal.

Het kiezen van een profielnaam werkt op dezelfde manier wanneer jij zelf adverteert met producten van anderen. Wanneer jouw profielpagina gericht is op sneakers, zul je niet moeten adverteren met regenlaarzen.

Logisch toch?

Nu je weet hoe je jouw profielnaam zo efficiënt mogelijk kiest, is het de beurt om jouw perfecte Instagram profielfoto te plaatsen en te werken aan meer Instagram volgers.

Zet jij je vol in, maar blijft het resultaat uit?

Voelt het alsof je alle trucs al hebt geprobeerd? Blogs doorspitten, eindeloos video’s bekijken, podcasts op repeat – en toch, geen steek verder.

Herkenbaar?

Ik snap het helemaal. Ik was 19 toen ik de KvK uitliep. Wat begon als een kleinschalig project tijdens mijn opleiding psychologie, groeide uiteindelijk uit tot een bedrijf met meerdere locaties.

Maar daar begon het niet…

Ik ben zo vaak op mijn plaat gegaan dat ik het totaal niet meer zag zitten. Ik had een weekendkrantenwijk naast mijn bedrijf en kon nog amper (of soms zelfs helemaal niet) mijn hypotheek betalen. Ik verloor vrienden, sloeg vakanties over en werkte alleen maar harder, zonder dat ik dit in mijn omzet terugzag.

Ik heb zo lang en zo vaak dat stemmetje gehoord van ‘Sebas, kap er toch mee’. Maar als je passie of droom groot genoeg is… dan ga je door. En dat heb ik gelukkig gedaan. Ik heb durven investeren op een moment waarop ik het zelf niet meer zag. Investeren in nieuwe kennis, hulp en advies.

Drie jaar later bestond het bedrijf uit meerdere coaches en locaties door heel Nederland. Ik ken dus beide kanten: van opgeven tot eindelijk het gevoel hebben dat je niet alleen het ondernemersspel doorhebt, maar zelfs aan het winnen bent.

En dat gun ik iedereen.

Hoe ik je kan helpen?

👉 Online Marketing Coaching

Speciaal voor dienstverlenende ondernemers die door hun eigen grenzen wil breken en dat bedrijf willen bouwen waar ze van dromen. Terwijl het internet het harde werk doet

👉Masterclass ‘3-staps Klantenplan

Volg de online masterclass, kies voortaan je eigen klanten en vind in 3 stappen je eigen koers naar meer vrijheid, winst en plezier.

👉 Gratis Handboek ‘5 Sleutels voor Groei’

De sleutels die mij en samen met mij tientallen andere ondernemers een bedrijf hebben opgeleverd van 100K en ver daarboven.

Beu dat je concurrent er met je klant vandoor gaat?

Krijg de brutaalste marketing tips iedere week gratis in je inbox.

Marketingboek 5 Groeisleutels

Voor jou, ons gratis handboek

Je ontdekt de manier van ondernemen die je rust, focus en plezier geeft. Een manier waarbij je zelf kiest met welke klanten je werkt. 👇

Marketingboek 5 Groeisleutels

Waar kunnen we het handboek naar toe sturen?

Krijg de brochure gratis in je inbox

Je krijgt alle informatie en zit nergens aan vast.