UTM codes | Complete Uitleg

Wat zijn UTM codes?

UTM-codes zijn als het ware een soort van stickers die je aan een URL kunt toevoegen. Door deze stickers geef je de URL (link) extra informatie mee. Ze helpen je de prestaties van je links te volgen en te zien hoe ze door klanten en prospects worden gebruikt.

We gaan daar later dieper op in.

Laten we eerst kijken wat je allemaal kunt meten via de UTM codes.

Wat kun je volgen met UTM codes?

Welke UTM tag jij meegeeft aan de URL bepaal je zelf. Via de UTM builder, waar we het straks uitgebreid over zullen hebben, kun je de volgende informatie opgeven.

Website URL

Om welke link gaat het?

Campagne ID

Je kunt hier een ID koppelen aan een specifieke campagne zodat je deze gemakkelijk kunt terugvinden.

Campagne bron

Via welk kanaal komt de bezoeker? Waar wil je deze link delen? Bijvoorbeeld Google Ads, LinkedIn of je nieuwsbrief.

Campagne medium

Via welke manier deel je de link? Bijvoorbeeld via een zoekcampagne, social media bericht of banner.

Campagne naam

Wat is de naam van de campagne?

Campagne term

Geef hier bijvoorbeeld op met welke advertentiegroep of zoekwoorden je werkt.

Campagne content

Geef hier de naam op van bijvoorbeeld het bericht of de advertentie.

UTM-Codes maken

Open de marketingkluis​
Ga viraal op social media, adverteer met centen i.p.v. euro's en ontvang de beste online marketing technieken.
Inhoud van artikel
Over de auteur

Sebastiaan begint zijn ondernemers carrière (2009) tijdens zijn studie psychologie. Als eigenaar van een studiekeuzeadviesbureau leert hij dat zijn kennis van de psychologie en het brein van jouw klanten enorm handig is binnen de online marketing. 

Dankzij slimme online marketing technieken laat hij het bedrijf razendsnel groeien tot uiteindelijk meerdere locaties door heel Nederland. 

De exacte strategie dat hij heeft gebruikt om zo hard te kunnen groeien, legt hij je stap voor stap uit in het 4-staps klantenplan

Internet-Marketing-Gemak-Over-Ons-Sebastiaan