UTM codes | Complete Uitleg
Wil je exact weten waar je bezoekers vandaan komen? Gebruik UTM-codes en krijg glashelder inzicht in je verkeersbronnen.
Wat zijn UTM codes?
UTM-codes zijn als het ware een soort van stickers die je aan een URL kunt toevoegen. Door deze stickers geef je de URL (link) extra informatie mee. Ze helpen je de prestaties van je links te volgen en te zien hoe ze door klanten en prospects worden gebruikt.
We gaan daar later dieper op in.
Laten we eerst kijken wat je allemaal kunt meten via de UTM codes.
Wat kun je volgen met UTM codes?
Welke UTM tag jij meegeeft aan de URL bepaal je zelf. Via de UTM builder, waar we het straks uitgebreid over zullen hebben, kun je de volgende informatie opgeven.
Website URL
Om welke link gaat het?
Campagne ID
Je kunt hier een ID koppelen aan een specifieke campagne zodat je deze gemakkelijk kunt terugvinden.
Campagne bron
Via welk kanaal komt de bezoeker? Waar wil je deze link delen? Bijvoorbeeld Google Ads, LinkedIn of je nieuwsbrief.
Campagne medium
Via welke manier deel je de link? Bijvoorbeeld via een zoekcampagne, social media bericht of banner.
Campagne naam
Wat is de naam van de campagne?
Campagne term
Geef hier bijvoorbeeld op met welke advertentiegroep of zoekwoorden je werkt.
Campagne content
Geef hier de naam op van bijvoorbeeld het bericht of de advertentie.
UTM-Codes maken
En nu?
Kijk, als coach of adviseur weet je het dondersgoed.
Inspiratie zonder actie is waardeloos.
- Je kunt nog 100 blogs lezen.
- Nog 1000 video’s kijken.
- Nog eindeloos podcasts luisteren.
Het gaat je geen reet opleveren…
Geloof me, ik ken het spelletje:
→ Mijn eerste bedrijf flopte sneller dan een koffietentje dat Senseo schenkt
→ Mijn tweede bedrijf groeide uit naar meerde locaties door heel Nederland
Wat maakte het verschil?
Niet nóg meer kennis.
Niet nóg meer tips.
Maar actie.
En de juiste hulp op het juiste moment.
Durf te kiezen
Als deze blog je heeft geïnspireerd, als je voelt dat hier iemand schrijft die snapt waar jij doorheen gaat…
Dan is dit je wake-up call.
Stop met:
• Eindeloos informatie verzamelen
• Weer een gratis webinar bekijken
• Jezelf klein houden “omdat je nog niet klaar bent”
Het is tijd om door te pakken.
Kies je route:
👉 Online Marketing & Business Coaching
Voor coaches en adviseurs die er klaar mee zijn om onder hun niveau te werken. Die weten dat ze meer impact kunnen maken, meer kunnen verdienen, en eindelijk dat bedrijf willen bouwen waar ze van dromen.
👉 Masterclass ‘3-staps Klantenplan’
Ga van “a-nog-zo’n-eentje” naar dé go-to expert in jouw niche.
👉 Gratis Handboek ‘5 Sleutels voor Groei’
Vul je agenda met klanten en ontdek de blauwdruk om door die 100K grens (en ver daarboven) te komen.