Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Hoe jij gemakkelijk meer klanten krijgt met het IKEA-Concept

Sebastiaan Hendriks   |   Geen reacties   |   Laatste aanpassing op: 05-10-2017   |   

Meer klanten dankzij Ikea?

We kennen allemaal, Ikea, en als ik het nu tegen de mannen heb; “ dat is die ene winkel, behoorlijk groot, waar jouw vrouw jou om de zoveel tijd naartoe sleurt”.
Ikea blijft in mijn ogen een geweldig concept waar elke ondernemer nog veel van kan leren. Wat Ikea doet is het luisteren naar de behoeften van de klanten.

Hoe kan het dat ooit iemand heeft verzonnen om kasten te verkopen die je, na een lange rit in een volgeladen auto, thuis nog in elkaar moet zetten?Hoe kan dit concept ooit een briljant persoon tot miljonair hebben gemaakt? We leven in dit kleine kikkerlandje met meer dan 17 miljoen mensen.

Hoe kan het dan dat een Zweed, iemand wiens taal we niet rijk zijn, ons onze net gekochte kasten zelf in elkaar laat schroeven

Betere Marketeer: Steve Jobs of een Slimme Zweed?

Iedereen heeft het over Steve jobs, en ja, ook van hem kunnen we veel leren, maar laten we eens stil staan bij die ene slimme Zweed, Ingvar Kamprad. Hij heeft ervoor gezorgd dat ik na een heerlijke lunch, kom op, heel eerlijk, honderden euro’s armer, in mijn winkelwagen geen kasten of tafels krijg, maar een of ander bouwpakket.

Hoe kan het dat elke nuchtere Hollander het accepteert dat we na honderden euro’s uitgegeven te hebben onze eigen aankopen in elkaar moeten schroeven?

Waarom accepteer jij het wel van de Ikea, maar niet van je auto dealer?

Het zou toch vreemd zijn als je garage je een korting geeft, samen met een gereedschapskist en een handleiding om vervolgens je eigen auto in elkaar te schroeven.

Leer je klanten kennen

Het geweldige concept van Ikea is niets meer dan je klanten kennen. Ikea weet dat wij liever minder betalen om vervolgens zelf onze aankopen in elkaar te zetten. Waarom doen wij, ondernemers, dat dan niet?

Het beste wat jij voor jouw bedrijf kunt doen!

Het beste wat je voor je bedrijf kunt doen is het luisteren naar je klanten. Wat willen zij nu echt?

Wat je concurrent doet is niet belangrijk. Wat je concurrent vraagt maakt niet uit.

Jij bent diegene die het verschil maakt! Zeker wanneer je exact weet hoe het brein van jouw bezoeker werkt!

Deel met jouw netwerk

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Haal alles uit Google Analytics

van Data naar Klant

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Haal alles uit Google Analytics

van Data naar Klant

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Sebastiaan Hendriks

Sebastiaan is de strategisch partner van opdrachtgevers en verslaafd aan zijn notitieblokken. De mooiste ideeën ontstaan bij Sebastiaan spontaan. Sebas is dan ook het stuiterballetje op kantoor. De marketeer die nooit stil zit, doorslaat in de cursussen, boeken en blogs die hij volgt en gek is van de psychologie.

Laat een reactie achter