Wat is SEO?

Open de marketingkluis​
Of het nu gaat om het generen van leads, het neerzetten van een sterk merk of het besparen van bakken aan tijd. Aan alles is gedacht.

Hoe werkt SEO?

SEO, de afkorting van Search Engine Optimization, staat voor alle technieken die gepaard gaan bij het optimaliseren van je website ter bevordering van de positie in de organische zoekresultaten van de zoekmachine.

Bij SEO draait het om de match tussen de zoeker en de beschikbare informatie. Aan jou de schone taak om aan de zoekmachine aan te tonen dat jij de beste informatie voor de zoeker hebt.

Naast de beste informatie draait het om het gebruiksgemak. Hoe gemakkelijk maak jij het een zoeker om antwoord te vinden op hun zoekvraag?

Heb jij hun intentie goed begrepen, snap je écht waar ze naar op zoek zijn?

Maak je gebruik van een prettige opmaak, ondersteunende media en heb je er alles aan gedaan om het de zoeker zo gemakkelijk mogelijk te maken?

SEO is niet het volproppen van je teksten met talloze zoekwoorden of het scoren van de groene bolletjes bij je SEO plug-in.

SEO draait niet om de zoekmachine, maar om de zoeker.

Wat is het doel van SEO?

Het doel van SEO is om bovenaan in Google te komen. Het lastigste hiervan is dat je rekening moet houden met talloze factoren en dat je continu te maken hebt met je concurrenten.

SEO draait voor het grootste deel om de strategie. Hoe kan jij het “spel” slimmer spelen dan je concurrent?

Het uiteindelijke doel is om je concurrenten te verslaan en zoveel mogelijk gratis bezoekers vanuit Google naar je website te sturen.

Wat is het belangrijkste van SEO?

Wat het belangrijkste is van SEO is lastig te zeggen. Daarbij komt dat de meningen nogal uiteen lopen. SEO draait vooral om de perfecte mix. Het gaat daarbij om de optimalisatie van je website zelf (de on-page SEO) en de promotie via andere website (off-page SEO).

Door veel SEO-experts wordt linkbuilding als belangrijkste activiteit binnen de SEO gezien.

Vraag je aan ons wat het belangrijkste is van SEO, dan zouden we de zoeker zeggen. Is het goed voor je bezoekers, dan is het goed voor Google.

Wat is goed voor je SEO?

Relevantie.

Hoe beter en relevanter jouw website voor de bezoeker is, hoe hoger je in Google zult staan.

Google’s missie is altijd dezelfde geweest: zoekers het best mogelijke resultaat voor hun zoekopdracht geven.

De tijd dat je Google voor de gek kon houden met allerlei Black-hat SEO technieken is voorbij.

Wat zijn de kosten van SEO?

Ondernemers die hun SEO uitbesteden kunnen rekening houden met een kostenpost variërend tussen de paar honderd of paar duizend euro.

Het ligt er maar net aan wat jij voor ogen hebt. Wat SEO kost is niet met een antwoord te beantwoorden.

Gemiddeld ligt het uurtarief tussen de 50 en 150 euro per uur. Werk je met een SEO bureau samen dan wordt er over het algemeen met een pakket gewerkt. Dit kan starten bij de 300, maar ook bij de 1000 euro.

Aan de slag met SEO

Speciaal voor ondernemers die zelf aan de slag willen met SEO hebben we Mijn IMGemak opgestart. Dit is een soort van ‘geheime kluis’ bomvol strategieën, technieken, templates, handboeken, checklists en complete cursussen.

Open de marketingkluis​
Ga viraal op social media, adverteer met centen i.p.v. euro's en ontvang de beste online marketing technieken.
Inhoud van artikel
Over de auteur

Sebastiaan begint zijn ondernemers carrière (2009) tijdens zijn studie psychologie. Als eigenaar van een studiekeuzeadviesbureau leert hij dat zijn kennis van de psychologie en het brein van jouw klanten enorm handig is binnen de online marketing. 

Dankzij slimme online marketing technieken laat hij het bedrijf razendsnel groeien tot uiteindelijk meerdere locaties door heel Nederland. 

De exacte strategie dat hij heeft gebruikt om zo hard te kunnen groeien, legt hij je stap voor stap uit in het 4-staps klantenplan

Internet-Marketing-Gemak-Over-Ons-Sebastiaan