Speel niet langer verstoppertje met de klanten die je zoeken

Iedere woensdag om 12:00 een nieuwe online marketing hack gratis in je inbox.

Wat is Remarketing? Een Complete Uitleg

Benieuwd wat Remarketing is? Krijg alles uitgelegd in begrijpelijke taal en steel direct (schaamteloos) de beste remarketingstrategieën.

Wat is remarketing?

Remarketing is een vorm van marketing die erop is gericht om klanten waar je al eerder zaken mee hebt gedaan, opnieuw te bereiken.

Remarketing is daarmee anders dan retargeting. Retargeting is de benaming voor het opnieuw bereiken van mensen die de interactie met jou of je bedrijf zijn aangegaan.

Tegenwoordig worden deze termen zo vaak door elkaar gebruikt dat we inmiddels met remarketing hetzelfde bedoelen als retargeting.

Wij maken nog steeds het onderscheid.

In dit artikel gaan we dan ook vooral in op de tips om via remarketing het contact met je klanten langer vast te houden, of opnieuw te leggen.

Maar voordat we over gaan naar de tips, eerst nog enkele voordelen.

Voordelen van remarketing

Remarketing biedt veel voordelen. Als eerst is deze vorm van adverteren over het algemeen goedkoper en in de meest gevallen veel effectiever.

Je richt je tijdens een remarketing campagne namelijk alleen op de mensen die al een keer vertrouwen in jou getoond hebben.

Ook is een groot voordeel dat je door de eerdere interactie meer over je klanten weet en makkelijker je campagne kunt afstemmen.

Via welke kanalen kun je met remarketing werken?

Tegenwoordig kun je op ieder online kanaal waar je kunt adverteren, ook een remarketing campagne starten.

Daarbij maakt het kanaal geen onderscheid tussen retargeting of remarketing.

Een remarketing campagne, bijvoorbeeld via Google Ads, wordt gezien als het adverteren op een doelgroep die al een eerdere interactie met je bedrijf heeft gehad. Of dit nu potentiële klanten, of oud klanten zijn.

In dit hoofdstuk blijven wij ons richten op de remarketing, de marketing op oud klanten. Voor de andere tips, verwijs ik je naar het artikel over retargeting.

Remarketing met Facebook Ads

Facebook is het grootste online sociale netwerk ter wereld. Voor een remarketingcampagne op Facebook heb je een aangepaste doelgroep nodig.

Deze doelgroep kun je gemakkelijk maken door je klanten (uit stap 1) de importeren in Facebook.

Heb je dit gedaan, dan kun je via de Facebook remarketing adverteren op zowel Facebook als Instagram.

Remarketing met Google Ads

Gebruik je remarketing met Google Ads dan kun je jouw oud klanten bereiken via YouTube, Gmail of andere websites die zich hebben aangesloten bij Google Adsense.

Er is alleen wel een grote maar.

Echt werken met remarketing via Google Ads kan alleen als je een goede reputatie hebt en voldoende budget hebt besteed. Dit heeft te maken met de verschillende opties die Google Ads je biedt.

Remarketinglijst

Via een remakretinglijst combineer je de remarketing met je andere Google Ads campagnes. Zo wordt je campagne alleen geactiveerd wanneer mensen je website al bezocht hebben en vervolgens het “juiste” zoekwoord in Google gebruiken.

Dit is dus officieel geen remarketing, maar retargeting.

Klantenlijst

Via een klantenlijst kun je de contactgegevens van je klanten uploaden. Aan de hand van deze gegevens bepaalt Google aan wie je campagne getoond wordt. Deze functie is alleen beschikbaar als je een goede reputatie hebt en minimaal 50.000 dollar hebt besteed.

Remarketing met LinkedIn

Bij LinkedIn spreken ze over retargeting, maar ze bedoelen hetzelfde 😉. Via LinkedIn kun je een remarketing campagne starten op basis van een klantenlijst, net zoals bij Google Ads.

En nu?🤔

Je hebt deze blog gelezen. Je voelt dat het klopt. Je weet dat er meer in zit.

Maar laten we eerlijk zijn…

Je kunt nog:
• 100 blogs lezen
• 1000 video’s kijken
• Eindeloos podcasts luisteren

En wat levert het op? Precies. Geen reet.

Geloof, ik spreek uit ervaring:
→ Mijn eerste bedrijf flopte sneller dan een koffietentje dat Senseo schenkt
→ Mijn tweede groeide naar meerdere locaties door Nederland

Het verschil?
Niet nóg meer kennis. Niet nóg meer tips. Maar ACTIE. En de juiste hulp op het juiste moment.

Stop met:

• Informatie hamsteren
• Gratis webinars bingewatchen
• Jezelf klein houden “omdat je nog niet klaar bent”

Het is tijd om door te pakken.

🚀 Online Marketing & Business Coaching
Voor coaches die er klaar mee zijn om onder hun niveau te werken. Die weten dat ze meer impact kunnen maken, meer kunnen verdienen, en dat droombedrijf willen bouwen.

Beu dat je concurrent er met je klant vandoor gaat?

Krijg de brutaalste marketing tips iedere week gratis in je inbox.

Marketingboek 5 Groeisleutels

Voor jou, ons gratis handboek

Je ontdekt de manier van ondernemen die je rust, focus en plezier geeft. Een manier waarbij je zelf kiest met welke klanten je werkt. 👇

Marketingboek 5 Groeisleutels

Waar kunnen we het handboek naar toe sturen?

Krijg de brochure gratis in je inbox

Je krijgt alle informatie en zit nergens aan vast.