Maak kennis met jouw online marketeer

Als je op zoek bent naar een online marketeer, dan heb je een flinke uitdaging. Online marketing is geen vaste wetenschap en hoe vind je de marketeer die echt bij je past. Wie kun je vertrouwen?

Laat ons je helpen.

We geven je 3 stappen voor het kiezen van de juiste online marketeer.

Onderzoek wat een online marketeer doet – Stap 1

Hoewel de naam van de functie hetzelfde is, elke online marketeer heeft zijn eigen tools, technieken, strategieën en methodes. Dit complete pakket maakt hem of haar geschikt. Geschikt voor de uitdaging die je hebt liggen of geschikt als extra verlengstuk van je bedrijf.

Zeker als je online marketing uitbesteed moet je weten wie je in huis haalt. Iemand doet de marketing voor jouw bedrijf. Je wilt er niet aan denken dat dit op een verkeerde manier gebeurt.

Vraag de marketeer waar hij in gelooft, welke tools hij graag inzet en met welke strategie hij of zij je bedrijf wilt laten groeien.
Vraag goed door en bepaal zelf of er een klik is. Luister naar je gevoel en kies voor een persoon waar je goed mee kunt praten. Er is niets vervelender dan het niet kunnen overleggen, meedenken of sparren met je online marketeer.

Waar kan een online markteer mee helpen?

Om je een idee te geven wat een online marketeer (in de meeste gevallen) voor je kan betekenen zouden we je een complete waslijst kunnen geven.

Er is alleen een grote maar.

Een goede online marketeer is een generalist. Het is een marketeer die het internet gebruikt voor de marketing.

Iemand die zich richt op de ultieme marketingmix. Niet iemand die volledig uitblinkt in slechts 1 of 2 onderdelen.

Een goede online marketeer stuurt niet op onderbuikgevoelens, maar op cijfers. Is een ster in het monitoren, in kaart brengen en analyseren van data. Iemand die je een vraag kunt stellen, en het aan de hand van de data beantwoord. Niet op basis van zijn mening.

Wil je weten of je de juiste online marketeer aan tafel hebt, vraag hem naar zijn manier van analyseren.

Welke data gebruikt hij of zij. Hoe worden nieuwe campagnes bedacht, hoe wordt er gemeten en op welke punten wordt er bijgestuurd?

Zijn de antwoorden bevredigend genoeg. Kijk dan eens naar de ervaring van diegenen. De meeste online marketeers hebben in ieder geval enige kennis van:

Ken de taken van een online marketeer – Stap 2

Het belangrijkste van een online marketeer is het in kaart brengen van de resultaten en het analyseren van cijfers. Is de marketeer daar goed in, dan weet je dat er tijdig geschakeld wordt.

Je hoeft geen expert te zijn in alles wat met het internet te maken heeft, als je de cijfers maar hebt. Gaat het mis bij de cijfers, dan is het een kwestie van tijd. Tijd dat je weer een nieuwe online marketeer nodig hebt.

De volgende taken kun je bij een online marketeer neerleggen:

  • Het analyseren van bepaalde resultaten
  • Het samenstellen van strategieën en nieuwe campagnes
  • Het inzetten van adverteerkanalen (Facebook, Google, LinkedIn etc.)
  • Het optimaliseren van je website (SEO en conversie)
  • Het bedenken van markertingfunnel

Durf te kiezen, maar denk aan de “Klik” – Stap 3

De klik.

De klik tussen jou en de online markeer.

En de klik van iets op het internet, naar iets van jou.

Of je nu meer bezoekers naar je website wilt sturen, een grotere nieuwsbrieflijst wilt hebben, alles begint met een klik. Hoe mooi je campagnes ook zijn, hoe slim je social media posts, of hoe goed je blogberichten. Als niemand klikt, gebeurt er niets.

Kies je online marketeer niet op basis van de taken of instrumenten die hij of zij inzet. Kies voor een marketeer die past bij jou. Stel vragen over de strategie, de aanpak, de visie. Laat ze desnoods een campagne voorstel doen.

Kijk of de manier van werken past en of jullie er samen uit gaan komen. Je komt geheid samen voor uitdagingen te staan. Dan is het wel zo prettig als je een partner hebt waar je op kunt bouwen.

Heb je wat gehad aan deze tips? Ga nog niet weg, neem een kijkje bij de online marketeers van Internet Marketing Gemak.

De online marketeers van Internet Marketing Gemak

Sebastiaan is de strategisch partner van opdrachtgevers en verslaafd aan zijn Remarkable (zijn digitale kladblok). Marketing is zijn gekte en hij praat nergens anders over.

Vergeef je zijn hoge mate van energie en enthousiasme, dan zal hij je blijven verbazen met zijn ideeën, case studies en campagnes.

Het is de marketeer die uren kan turen naar cijfers, altijd weer op zoek naar nieuwe ideeën. En gek is van testen en verbeteren.

Vraag hem gerust naar zijn methodes, maar doe het alleen als je nog minimaal een uur vrije tijd hebt😉

Internet Marketing Gemak - Ons Team - Sebastiaan
Internet Marketing Gemak - Ons Team - Ilse

Ilse is het creatieve brein en de echte regelaar. Ze is gek van design en vormgeving, maar ook niet vies van de nieuwste marketing technieken.

Binnen Internet Marketing Gemak is ze de spil binnen het team. Het is de allrounder die van alle markten thuis is. Snel schakelt, altijd klaar staat voor nieuwe ideeën en geen enkele kans onbenut laat.

Krijn is zo’n marketeer die het heerlijk vindt de techniek te gebruiken. Hij is de echte whizzkid op kantoor. Hij is het levende voorbeeld van hetgeen waar Google voor bedoeld is, alle kennis direct beschikbaar.

Van videobewerking, online marketing, technische optimalisatie tot aan vormgeving toe, Krijn heeft het zich allemaal eigen gemaakt.

Hij is diegene die het complete team nog regelmatig verstelt laat staan van de kennis die hij zich in razendsnel tempo eigen maakt.
Heb je een probleem? Geef Krijn een computer en hij lost het op.

Internet Marketing Gemak - Ons Team - Krijn
Internet Marketing Gemak - Ons Team - Raymond

Raymond denkt in beelden en impressies. Vertel hem de meest droge mop die je kent en hij ziet het direct voor zich.

Vanuit zijn achtergrond als fotograaf kijkt hij anders naar de marketing. Waar de rest het over de tekst, inhoud en zoekwoorden heeft, kijk Raymond naar de vormgeving en design. In zijn ogen moet het design spreken.

Met zijn manier van denken, zijn grafische skills en luisterend oor weet hij als geen ander hoe je met het juiste beeld de juiste boodschap overbrengt.

De online marketeers van Internet Marketing Gemak

Internet Marketing Gemak - Ons Team - Sebastiaan

Sebastiaan is de strategisch partner van opdrachtgevers en verslaafd aan zijn Remarkable (zijn digitale kladblok). Marketing is zijn gekte en hij praat nergens anders over.

Vergeef je zijn hoge mate van energie en enthousiasme, dan zal hij je blijven verbazen met zijn ideeën, case studies en campagnes.

Het is de marketeer die uren kan turen naar cijfers, altijd weer op zoek naar nieuwe ideeën. En gek is van testen en verbeteren.

Vraag hem gerust naar zijn methodes, maar doe het alleen als je nog minimaal een uur vrije tijd hebt😉

Internet Marketing Gemak - Ons Team - Sebastiaan
Internet Marketing Gemak - Ons Team - Ilse

Ilse is het creatieve brein en de echte regelaar. Ze is gek van design en vormgeving, maar ook niet vies van de nieuwste marketing technieken.

Binnen Internet Marketing Gemak is ze de spil binnen het team. Het is de allrounder die van alle markten thuis is. Snel schakelt, altijd klaar staat voor nieuwe ideeën en geen enkele kans onbenut laat.

Internet Marketing Gemak - Ons Team - Krijn

Krijn is zo’n marketeer die het heerlijk vindt de techniek te gebruiken. Hij is de echte whizzkid op kantoor. Hij is het levende voorbeeld van hetgeen waar Google voor bedoeld is, alle kennis direct beschikbaar.

Van videobewerking, online marketing, technische optimalisatie tot aan vormgeving toe, Krijn heeft het zich allemaal eigen gemaakt.

Hij is diegene die het complete team nog regelmatig verstelt laat staan van de kennis die hij zich in razendsnel tempo eigen maakt.
Heb je een probleem? Geef Krijn een computer en hij lost het op.

Internet Marketing Gemak - Ons Team - Krijn
Internet Marketing Gemak - Ons Team - Raymond

Raymond denkt in beelden en impressies. Vertel hem de meest droge mop die je kent en hij ziet het direct voor zich.

Vanuit zijn achtergrond als fotograaf kijkt hij anders naar de marketing. Waar de rest het over de tekst, inhoud en zoekwoorden heeft, kijk Raymond naar de vormgeving en design. In zijn ogen moet het design spreken.

Met zijn manier van denken, zijn grafische skills en luisterend oor weet hij als geen ander hoe je met het juiste beeld de juiste boodschap overbrengt.

Internet Marketing Gemak - Ons Team - Raymond

Raymond denkt in beelden en impressies. Vertel hem de meest droge mop die je kent en hij ziet het direct voor zich.

Vanuit zijn achtergrond als fotograaf kijkt hij anders naar de marketing. Waar de rest het over de tekst, inhoud en zoekwoorden heeft, kijk Raymond naar de vormgeving en design. In zijn ogen moet het design spreken.

Met zijn manier van denken, zijn grafische skills en luisterend oor weet hij als geen ander hoe je met het juiste beeld de juiste boodschap overbrengt.

Klaar om ons uit te dagen?

Internet Marketing Gemak

J.S. de Jongplein 5 - 2.08
4001 WG Tiel