Speel niet langer verstoppertje met de klanten die je zoeken

Iedere woensdag om 12:00 een nieuwe online marketing hack gratis in je inbox.

Acquisitie | Uitleg & Tips

Ontdek wat Acquisitie is en waar je rekening mee moet houden.

Wat is acquisitie?

Acquisitie betekent letterlijk het verkrijgen van iets. In de meeste gevallen wordt met acquisitie het werven van klanten bedoelt, maar het kan ook om een bedrijfsovername gaan.

Welke vormen van acquisitie zijn er?

Binnen de acquisitie maak je onderscheid tussen hoe goed je de prospect of lead kent.

Dit doen we door een ’temperatuur’ aan onze potentiële klant mee te geven. Met andere woorden, hoe warm heb jij ze al gemaakt om bij jou te kopen?

We kennen de volgende vormen van acquisitie:

Koude acquisitie

Met koude acquisitie probeer je de aandacht te trekken van bedrijven die (nog) niet bekend zijn met je bedrijf. Dat kan bijvoorbeeld door een persoonlijke brief of e-mail te sturen of gebruik te maken van telefonische acquisitie.

Lauwe acquisitie

Je bent al in contact met de lead, maar je weet nog niet of er daadwerkelijk behoefte is aan jouw dienst. Dit kan bijvoorbeeld gaan om oud klanten of relaties binnen je LinkedIn netwerk.

Warme acquisitie

Met warme acquisitie richt je je op relaties die al bestaan en zeer waarschijnlijk behoefte hebben aan jouw dienst. 

Bijvoorbeeld klanten die al iets van je gekocht hebben of bezoekers van je website die belangstelling voor je dienst getoond hebben. 

De slagingskans van warme acquisitie ligt aanzienlijk hoger omdat de bedrijven die je benaderd, al op de hoogte zijn van je bedrijf en wat je te bieden hebt.

Meer info over acquisitie

Waar moet je rekening mee houden?

Het plegen van acquisitie kost enorm veel tijd. Het is daarom belangrijk dat jouw sales pijplijn continu gevuld is met prospects of leads. Daarnaast dien je een duidelijk acquisitieplan te hebben om voorkomen dat je als kip zonder kop alles door elkaar doet en enorm van tijd of geld verbrand.

Zet jij je vol in, maar blijft het resultaat uit?

Voelt het alsof je alle trucs al hebt geprobeerd? Blogs doorspitten, eindeloos video’s bekijken, podcasts op repeat – en toch, geen steek verder.

Herkenbaar?

Misschien mis je wel die ene gouden tip die alles op zijn kop zet.

Ik snap het helemaal.

Zelf heb ik me 15 jaar geleden een weg gebaand door de jungle van ondernemen. Jarenlang worstelen, experimenteren, falen en weer opstaan. Tot ik de sleutel vond. Die sleutel? Die draaide mijn tweede onderneming van een bescheiden start-up naar een bloeiend coachbedrijf verspreid over heel Nederland.

Nu, met meerdere succesvolle bedrijven op mijn naam sta ik hier. Als jouw gids in de online marketing en business wereld, klaar om jou door dat doolhof te leiden.

Hoe?

👉 Online Marketing & Business Coaching
Terwijl we strategisch aan je bedrijf werken laten we het internet al het harde werk doen.

👉 Online Marketing Advies
Ik help je jouw visie te vertalen naar een concreet, winnend online marketingplan.

👉 De Sw!tch
Speciaal voor coaches, adviseurs en trainers die klaar zijn voor de grote sprong. Dit programma is jouw ticket uit de sleur, door dat plafond heen, rechtstreeks naar het succes dat je verdient.

Beu dat je concurrent er met je klant vandoor gaat?

Krijg de brutaalste marketing tips iedere week gratis in je inbox.