Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Alles over de Google algoritme updates en het voorkomen van een Google Penalty

Sebastiaan Hendriks   |   Geen reacties   |   Laatste aanpassing op: 03-05-2018   |   

Google voert regelmatig nieuwe algoritme updates door. Om een Google penalty te voorkomen is het belangrijk dat je weet welke updates Google doorvoert en wat de gedachte van Google hierachter is.

Wat betekent een verandering in het algoritme?

Toen Google ooit begon was het voor zoekmachine marketeers niet zo moeilijk om hun opdrachtgevers hoog in Google te krijgen.

Het enige wat je nodig had was wat html codes, oftewel het toevoegen van de meta keywords.

Tegenwoordig let Google op meer dan 200 factoren en zijn er dagelijks wijzigingen in het algoritme. Pas bij grote updates wordt het grote publiek betrokken.

Ook al hoor je er niets van en is niet elke wijziging even groot, Google blijft zich verbeteren.

Het heeft dan ook weinig zin om te proberen onder de radar te blijven van Google. Vroeg of laat word je gepakt.

Liever de regels volgen en zeker weten dat je rendement stijgt? Overweeg ons online marketing advies.

Als we kijken naar de Google algoritme updates dan valt 1 ding op…

De bezoeker staat centraal!

Als je slechts 1 ding onthoudt van dit blog, onthoud dan:

Wat goed is voor je bezoekers, is goed voor Google!

Hoewel je met deze gedachte alleen je al geen zorgen meer hoeft te maken, wil ik toch even stil staan bij alle (laatst) uitgevoerde updates. De volgende updates zijn erg bepalende geweest voor hoe we tegenwoordig omgaan met SEO.

Nooit meer zorgen maken over Google Algoritme Updates?

De visie van Google is in al die jaren nog geen spat veranderd. Al sinds het ontstaan van Google heeft Google 1 missie:

“De beste positie, voor de beste content”

Google geeft per jaar ongeveer 20 miljoen uit aan onderzoek en ontwikkeling.

Denk je dan echt dat wij het systeem kunnen foppen?

Ja, er zijn mensen die er op dit moment nog mee wegkomen. Maar geloof mij, het is puur een kwestie van tijd voordat ze gepakt worden.

Geloof me, ik heb bedrijven kapot zien gaan. En daarvoor was een update van Google voldoende.

Ook heb ik zelf veel geëxperimenteerd.

Ik vind het leuk om te onderzoeken wat wel en niet werkt en het kwajongetje in mij blijft het interessant vinden om te kijken hoe ver ik kan gaan bij Google.

Veel websites heb ik puur opgezet om Google te stangen. Kijken hoe ver ik kan gaan.

Hoewel het soms lukt om een lange tijd onder de radar te blijven zou ik er nooit aan beginnen.

Alleen het idee al dat je bedrijf door een kleine update  helemaal over kan zijn.

Mijn advies.

Volg je gezonde verstand en zie online marketing niet als een trukendoos, maar als gewone marketing, maar dan op het internet.

Liever online marketing op een slimme manier aanpakken? Een manier die nu én in de toekomst werkt? Volg de Online SEO Cursus.

Lukt het je niet om bovenaan te komen in Google? Doe de SEO-check.

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

SEO teksten leren schrijven,

met de focus op je klanten?

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

SEO teksten leren schrijven,

met de focus op je klanten?

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Sebastiaan Hendriks

Sebastiaan is de strategisch partner van opdrachtgevers en verslaafd aan zijn notitieblokken. De mooiste ideeën ontstaan bij Sebastiaan spontaan. Sebas is dan ook het stuiterballetje op kantoor. De marketeer die nooit stil zit, doorslaat in de cursussen, boeken en blogs die hij volgt en gek is van de psychologie.

Laat een reactie achter