Zonder te vloeken alles online gemakkelijk geregeld

Alles-in-een-software om (online) te groeien

Waarom kiezen voor aparte tools als Webnemer je alles biedt wat je nodig hebt in één krachtig, gebruiksvriendelijk platform?

Maak de mooiste website (en pas alles gemakkelijk zelf aan)

Geen gedoe meer met hosting, plug-ins of technische koppelingen.

Stuur winstgevende mails met de email marketing functie

Laat Webnemer (automatisch) de beste mails sturen.

Verkoop je eigen online cursus (of product)

Zet je kennis om in keiharde winst.

Als Psycholoog een website maken voor je praktijk [in 6 stappen]

Hoe maak je in slechts 6 simpele stappen een klantgerichte website voor je praktijk?

Stap 1 | Kies het juiste programma om je website te maken

Het belangrijkste is dat je een website maak programma kiest die past bij wat jij voor ogen hebt. Je kunt natuurlijk ook gebruikmaken van bijvoorbeeld een CMS als Wordpress. Maar, je blijft dan zitten met een lange leercurve en zult al snel tegen technische uitdagingen lopen. Verwacht jij van je website dat het vooral nieuwe klanten oplevert en hoeft het van jou niet uitgerust te worden met allemaal technische toeters en bellen, gebruik dan een programma als bijvoorbeeld Webnemer. 

Met een programma als Webnemer kun je volledig gratis je website maken. Je betaalt slechts een kleine vergoeding voor de hosting zodra je jouw website live wilt brengen.

Met prachtige templates, handige designblokken en hun afsprakenkalender is dit een van de beste websitebouwers voor psychologen.

Stap 2 | Maak de belangrijkste pagina’s

Bij de lancering van jouw nieuwe praktijkwebsite, is het essentieel om enkele cruciale pagina’s te hebben waar bezoekers naar op zoek zijn. Deze pagina’s omvatten informatie over jou als psycholoog, de diensten die je aanbiedt, en natuurlijk jouw openingstijden en contactgegevens. Echter, als psycholoog heb je ook de mogelijkheid om extra slimme pagina’s toe te voegen aan jouw website, waarmee je niet alleen bestaande klanten van de juiste informatie voorziet, maar ook nieuwe klanten aantrekt.

Homepage

Als psycholoog ben jij het instrument. Laat daarom je nieuwe klanten zien wie jij bent. Toon een mooie foto van jou (en je praktijk). Durf ook te laten zien hoe je werkt. Waar sta je voor? Ben je troostende coach, gespecialiseerd in burn-out, of juist de psycholoog die iedereen die vriendelijke trap onder zijn kont geeft. Laat op je homepage duidelijk zien voor wie je er WEL en NIET bent. 

Zorg ook dat je op je homepage linkt naar je belangrijkste pagina’s. Je diensten, je contactpagina etc. In het stappenplan meer klanten via je website gaan we daar nog veel dieper op in. 

Specialisatie

Als psycholoog heb je vaak een specialisatie. Ik raad je daarom aan om een speciale pagina te maken waarin jij je kennis laat zien. Toon op deze pagina informatie, je visie, tips en het liefst ook enkele reviews of casestudies. 

Afspraak maken

Bied een online afsprakenplanner aan. Bijvoorbeeld voor de eerste gratis intake of kennismakingsgesprek.


Openingstijden en contact

Besteed aandacht aan je contactpagina. Zorg ervoor dat bezoekers gemakkelijk je openingstijden kunnen vinden. Vermeld je contactinformatie, zoals telefoonnummer en e-mailadres.

Over ons

Zorg voor een persoonlijke over ons pagina. Laat jezelf of je team van psychologen zien. 

Kennispagina

Als psycholoog bezit je vaak enorm veel kennis over een bepaald onderwerp. Gun het je bezoekers om alvast te ervaren hoe het zou zijn als ze met je samenwerken. Doe een zoekwoorden onderzoek en analyse en schrijf nieuwe blogs. Laat zien dat jij iemand écht kan helpen. 

Stap 3 | Zorg voor extra online omzet

Goed dat je straks een nieuwe website hebt, maar waarom zou je daar stoppen? Grote kans dat je met een kleine webshop met gemak jezelf een extra verdienmodel gunt. Bundel je kennis in een e-bookje of e-learning en zorg dat je zelfs omzet genereert, terwijl je niet aan het werk bent. 

Stap 4 | Denk aan mobiel

Veel van jouw klanten zullen je website tussendoor bezoeken. Ze voelen dat ze hulp nodig hebben. Gaan Google-en en komen op je website terecht. Het grootste deel van je bezoekers zullen dan ook je website bezoeken via hun mobiel. Zorg dat je een speciaal mobiel ontwerp hebt of gebruikmaakt van responsive design. 

Stap 5 | Optimaliseer voor Google

Zorg dat je praktijk lokaal gevonden wordt door je website extra te optimaliseren. Besteed hierbij aandacht aan de lokale SEO. Benoem bijvoorbeeld niet alleen de naam van je praktijk, maar ook de plaats waar je gevestigd bent. 

Stap 6 | Breng je website live

Controleer nog eens goed je website. Werkt de afspraakplanner, je contactformulier, is alles geoptimaliseerd voor Google? Ben je tevreden, breng dan je website live. 

Beu dat je concurrent er met je klant vandoor gaat?

Krijg de brutaalste marketing tips iedere week gratis in je inbox.