Internet Marketing Gemak Logo

Over ons pagina

Leer de technieken om van je over ons pagina je beste verkoper te maken. De pagina die twijfelende bezoekers keer om keer omtovert tot loyale klanten.

Afbeelding van een vrouw met laptop

Theorie

cATEGORIE:

Waarom is een over ons pagina belangrijk?

De ‘Over ons’ pagina is een veel bekeken pagina van je website. Kijk eens in je Google Analytics statistieken en je zult zien dat het merendeel van je bezoekers een bezoek brengt.

Dit is de pagina waar je iets over je bedrijf vertelt.

Wat jullie aanbieden, wie er werken, wat jullie missie en visie is. En misschien wel hoe lang jullie bestaan. Toch?

Ziet jouw ‘Over ons’ pagina er zo uit? Dan ben ik bang dat je enorm veel kansen laat liggen.

Bezoekers die de over ons pagina bezoeken zijn al geïnteresseerd. Ze zijn alleen benieuwd naar ‘de vent achter de tent’.

Gebruik je over ons pagina om twijfelaars gerust te stellen. Laat ze zien dat jij de juiste partij voor ze bent. Vertel ze wat jou uniek maakt, wat je passie is en wie er achter het bedrijf zit.

Maak je bezoekers vooral duidelijk waarom ze voor jou moeten kiezen.

Waar voldoet een goede over ons pagina aan?

Een goede over ons pagina, gaat niet over ons, maar over de bezoeker. Een goede over ons pagina koppelt de informatie over het bedrijf aan de belangen en behoefte van de klant.

Hoe doe je dat?

Denk bij ieder element aan het potentiële voordeel voor de klant. Omdat ik bijvoorbeeld psychologie heb gestuurd weet ik wat de manier van communiceren met ons brein doet.

Deze kennis kan ik benutten tijdens bijvoorbeeld het schrijven van advertenties, het bepalen van een online marketing strategie of het neerzetten van een social media campagne.

Door iedere keer iets over jou te vertellen, maar dit wel direct te koppelen aan het belang van de klant maak je het concreet en bovendien erg waardevol.

Als mijn zoon Sep heet, ik gek ben van badminton en sushi, heb jij daar dan iets als klant aan?

De enige keer dat jouw persoonlijke verhaal kan helpen is wanneer je gebruikmaakt van storytelling of het bevorderen van de merkbeleving.

Voor de rest gaat je over ons pagina, vooral niet “over ons”.

Een over ons pagina voor je webshop

In mijn ogen maakt het niet uit of je nu een webshop of website hebt. Iedere bezoeker die deze pagina bezoekt, doet dit vanuit twijfel of nieuwsgierigheid.

Zorg dat je de volgende stappen gebruikt om de bezoeker te helpen. Of je nu een webshop of website hebt.

Website Live Checklist

Een website lancering zonder fouten?

Download deze superhandige checklist en verzeker jezelf van een second opinion bij het lanceren van je website. 

Zo voorkom je gegarandeerd de meest gemaakte fouten! 

8 Stappen voor een klantgerichte over ons pagina

Als bezoekers jouw “Over ons” pagina bezoeken, dan doen ze dit niet voor niets. Ze hebben nog enkele vragen en ze willen weten of jouw bedrijf het bedrijf is dat het beste bij hun vraag/behoefte past. Kortom, je bezoeker twijfelt nog.

Aan jou de schone taak om de twijfelaars over de streep te trekken. In de Masterclass “Het Klantbrein” onthul ik de 6 stappen om diep in het brein van je klanten door te dringen.

Je leert hoe je, in slechts 6 stappen, bij ieder klant de “koopknop” vindt.

Een belangrijke stap is het achterhalen van de pijn.

Weet jij wat de klant écht pijn doet, dan weet je ook wat hen het meest beweegt. Naast het oplossen van de pijn doe je er verstandig aan om op je over ons pagina obstakels weg te nemen.

Denk na waarom je bezoekers nog twijfelen en welke bedrijfseigenschappen ze over de streep kunnen trekken.

Maak duidelijk wie er achter het bedrijf zit. Wat zijn je drijfveren en kernwaardes?

Schrijf vanuit je passie en hart voor je zaak. Vraag je klanten waarom zij nu juist voor jou gekozen hebben.

Wat maakt jou anders en beter ten opzichte van de concurrent?

Schrijf in de ik of wij-vorm. De derde persoon is toepasselijk bij lezingen of begrafenissen, niet op je “Over ons” pagina.

Als je bedrijf informeel is of van humor houdt, laat dit dan duidelijk zien op je “Over ons” pagina.

Laat de pagina een weerspiegeling van de persoonlijkheid van je bedrijf zijn!

Vaak worden “Over ons” pagina’s gevuld met wollige taal. Deskundig, goedkoop, klantvriendelijk etc. Veelzeggende worden die zonder feiten geen waarde hebben.

Bewijs je argumenten.

Ben je de goedkoopste, deskundigste of betrouwbaarste? Bewijs het dan.

Verwerk altijd je behaalde successen.

Heb je een bepaald keurmerk verdiend, een goede klanttevredenheidsscore behaald of is je klantenbestand verdubbeld? Gebruik deze feiten om je argumenten waarde te geven.

Ieder bedrijf heeft zijn gebreken. En dat is niet erg. Sterker nog, elk nadeel heeft zijn voordeel.

Ben je een klein bedrijf? Dan ben je flexibel.

Heb je (nog) geen kantoor? Dan werk je incompany etc. Denk na over de eventuele nadelen van jouw bedrijf en waarom dat ook zo zijn voordelen heeft.

Probeer geen opsomming te geven van al je producten of diensten, maar omschrijf je methodieken en werkwijzen.

Leg je bezoeker uit hoe jij te werk gaat en wat het betekent als zij voor jou kiezen. Geef daarnaast aan vanuit welke locaties jullie werken en wat jullie onderscheidend vermogen is.

Als zzp’er wil je graag serieus genomen worden. Veel zzp’ers kiezen ervoor om hun bedrijf groter te doen lijken dan het daadwerkelijk is.

Maar waarom?

Ik begrijp heel goed dat jij voor “waar” aangenomen wilt worden. Je bent namelijk serieus met je vak bezig. Maar is een groot bedrijf daar belangrijk voor?

Kleine bedrijven hebben ook zo hun voordelen. Zo zijn kleine bedrijven vaak flexibeler, intiemer en innovatiever. Iets waar sommige opdrachtgevers naar op zoek kunnen zijn.

Je hoeft je niet anders voor te doen. Wees eerlijk, transparant en vooral jezelf.

Als mensen op je “Over ons” pagina komen zijn ze benieuwd naar diegene achter het bedrijf.

Nu is de tekst die je op de “Over ons” pagina toont belangrijk, maar vergeet ook de visuele elementen niet.

Plaats foto’s van jezelf en je team. Denk daarbij goed na over je uitstraling. Is je bedrijf meer te typeren als informeel? Ga dan niet met een stropdas op de foto.

Conversie is het belangrijkste wat er is. Je wilt namelijk van elke bezoeker een klant maken, toch?

De lay-out van jouw website wordt een steeds belangrijk onderdeel van je website. Straalt jouw website niet de professionaliteit uit die het zou moeten dan maak je het jezelf heel lastig.

Hoe sterk je over ons pagina dan ook is.

Een goede over ons pagina is nooit af. Heb je alle stappen doorlopen en je nieuwe pagina live gebracht, start dan een A/B test op.

Test een nieuwe variant van de pagina en kijk met welke manier jij het meest je conversies verhoogd.

En nu de rest van je pagina’s

Zo, high five!

Je over ons pagina is af. Nu op naar de rest van je pagina’s:

Vond je dit al toffe informatie?

Wij hebben nog veel meer te delen...